• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verborgen tabblad kopiëren via macro (kopie wel weergeven)

Status
Niet open voor verdere reacties.

combinatietang

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Zie xlsm-bijlage. Hierin staat een macroknop die tabblad "Sjabloon" kopieert.
Als ik tabblad "Sjabloon" verberg, maakt de macro dus een verborgen kopie.
Ik wil echter een zichtbare kopie. Ook als tabblad "Sjabloon"zelf verborgen is.

Ik heb allerlei variaties met de functie Visible uitgeprobeerd, maar mijn kennis van VBA is simpelweg onvoldoende.
Dus ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

Bijlagen

Zo?
Code:
Public Sub CopySheetAndRename()
On Error Resume Next
    newName = InputBox("Geef een naam op voor het tabblad van de nieuwe meetstaat")
 If newName <> "" Then
With Sheets("Sjabloon")
    .Visible = True
    .Copy After:=Worksheets(Sheets.Count)
    ActiveSheet.Name = newName
    .Visible = xlVeryHidden
End With
End If
End Sub

Waarom zou je het willen? Aan het eind weer alle meetstaten samenvoegen? Gebruik 1 tabel om de data op te slaan en het sjabloon voor waar het voor nodig is.:)

Nb.
Gebruik geen On Error Resume Next. Het blad wordt wel aangemaakt maar kan bij een al bestaande naam niet de juiste naam krijgen.

Code:
Sub CopySheetAndRename()
  newName = InputBox("Geef een naam op voor het tabblad van de nieuwe meetstaat")
  If IsError(Evaluate("'" & newName & "'!A1")) And newName <> "" Then 'mogelijk nog toetsen op lengte en tekens die niet mogen.
    With Sheets("Sjabloon")
      .Visible = True
      .Copy , Sheets(Sheets.Count)
      ActiveSheet.Name = newName
      .Visible = xlVeryHidden
    End With
  End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost

Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik heb uiteindelijk de code van Willempie gebruikt.
Bij dubbele namen en vreemde tekens gebeuren geen rare dingen. Deze code doet precies wat ik wil!!

@Vena: inderdaad heb ik nu een excel-sjabloon voor meerdere meetstaten. Als de ene meetstaat klaar is, kan ik nu op de macro klikken voor de volgende meetstaat.
Omdat het sjabloon een verborgen tabblad is kan ik die niet meer per ongeluk verklooien of overschrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan