tomswaelen
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 dec 2004
Ik ben in Excel een soort van wizard aan het maken. De Excel bestaat uit 4 tabbladen, waarvan aanvankelijk enkel het eerste getoond wordt, de andere 3 zijn verborgen. Nu zou ik het zo willen maken, dat tabblad 2 pas getoond wordt als tabblad 1 volledig juist ingevuld is. Hoe doe ik dit via VBA?
Het zal iets zijn met onder andere:
Maar ik ken niet zoveel van VBA, ik weet niet goed hoe ik dit moet implementeren. Het is geen macro die aangeroepen wordt vanuit een knop, het is op basis van celinhoud.
De gebruiker zou trouwens ook moeten blijven staan in de cel waarin hij stond. Het is niet zo dat hij automatisch ook naar tabblad 2 moet springen.
Ik maak de laatste dagen nogal gretig gebruik van dit forum. Bedankt alvast hiervoor!
Het zal iets zijn met onder andere:
Code:
If Range("B20").Value = "OK" Then
Sheets("Stap 2").Visible = True
Maar ik ken niet zoveel van VBA, ik weet niet goed hoe ik dit moet implementeren. Het is geen macro die aangeroepen wordt vanuit een knop, het is op basis van celinhoud.
De gebruiker zou trouwens ook moeten blijven staan in de cel waarin hij stond. Het is niet zo dat hij automatisch ook naar tabblad 2 moet springen.
Ik maak de laatste dagen nogal gretig gebruik van dit forum. Bedankt alvast hiervoor!