• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verborgen tekst in formulebalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

staakman

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Wie weet hoe je (informatieve) tekst kan toevoegen aan de inhoud van een cel. Dit zonder dat het zichtbaar wordt in het spreadsheet en zonder dat hiermee gerekend wordt. Voor de duidelijkheid ik bedoel dus niet een opmerking toevoegen.
Alvast bedankt

Een klein voorbeeldje. Zet volgende formule eens in een cel:

Code:
=5+5+N("Dit is een test")

Het resultaat zal 10 zijn. Zet je alles binnen de N functie tussen aanhalingstekens, dan is dat resultaat 0, en 0 optellen heeft geen invloed op de uitkomst.

Bedankt Finch,
maar het is niet helemaal wat ik bedoel. Uit een ver verleden weet ik mij nog te herinneren dat het ook zonder een formule kan. Zijn er nog andere suggesties?

Bedankt Finch,
maar het is niet helemaal wat ik bedoel. Uit een ver verleden weet ik mij nog te herinneren dat het ook zonder een formule kan. Zijn er nog andere suggesties?

Bedoel je de invoertekst (soort tooltip) bij een cel met validatie misschien?

Bedoel je de invoertekst (soort tooltip) bij een cel met validatie misschien?

Nee Finch,
gewoon achter de de waarde (of tekst) in de formulebalk. De aanvullende tekst moet voorafgegaan worden door een character, dacht ik. Ik weet alleen niet welke.:confused:

Dit dan?

Zet dit eens in een cel:
Code:
=5*5&" voetballen"

Even kijken of je dit bedoeld, anders is er nog in de opmaak e.e.a. mogelijk.

Wat je mss bedoelt:
Selecteer een cel, ga naar Celeigenschappen, klik op Aangepast en zet in de witte balk:
Code:
@ "Fietsen"

Als je nu in de cel een 4 zet, zie je staan 4 Fietsen.

Groeten,
Richard

Dit is niet wat ik bedoel. De tekst moet alleen in de formulebalk zichtbaar zijn en geen effect hebben op de berekeningen in de worksheet. :(

Dit is niet wat ik bedoel. De tekst moet alleen in de formulebalk zichtbaar zijn en geen effect hebben op de berekeningen in de worksheet. :(

Dan gebruik ik altijd de N functie. Aangezien dat hem niet is, sta ik open voor suggesties van anderen.

Ik ben benieuwd of er toch nog iemand is die deze functie kent. Ik weet zeker dat er een manier is. Ik ben helaas vergeten hoe!:confused:
Wie helpt!

Behalve de suggestie van Finch weet ik niets dat in de buurt komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan