• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(Verborgen)Teksten achter kolommen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

domme234

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Hallo,

Ik heb van Excel een lijst met een paar duizend Namen van artiesten, titel Liedjes, en de CD titels.

Heleboel liedjes staan vaak op meerdere CD's.
Dus dan ga ik niet weer de namen en titels van artiesten invullen, maar zet ik gewoon in de kolom van de CD titels, de naam van de CD waar dat dezelfde nummer ook op staat.
Bij vele bekende Liedjes op de lijst staan al vele soorten CD's met verschillende titels.

Voorbeeld:

Als ik in Kolom C klik op een balk waar al meerdere titels van div. CD's staan, om daar weer een titel van een CD in te vullen.
En ik heb dat gedaan, en ga dan naar de volgende Kolom D verdwijnden gewoon alle overtollige Cd titels meer.
Je krijgt alleen de eerste 2 a 3 CD titels te zien in de balk.
Alleen als je dubbel klikt op de balk komen alle CD titels weer in zicht.

Mijn probleem is:

Bij sommige C kolommen lopen de CD titels gewoon over kolom D heen als een "hele lange regel".
En verdwijnen niet als ik daar weer een Cd titel plaats, maar de regel wordt alleen maar langer.

Mijn vraag is:

Hoe los ik dat op????
Zodat alle CD titels die ik in Kolom C plaats, bij elke balk waar al meerdere titels van div. CD's staan, die dan ook gewoon weer verdwijnen na het invullen van een CD titel in de balk???
En wel gewoon de eerste 2 a 3 CD titels krijgt te zien in de balk als ik in een ander kolom ben.
En als je dubbel klikt op de balk ook gewoon alle CD titels weer krijgt te zien die ik daar heb ingevuld.

Hola,

wat een uitleg :shocked: :confused:
ik denk dat een voorbeelbestandje heel wat duidelijk maakt !
Maak een copy van je bestandje en plaats maar een beperkt aantal titels hierin.

Ik denk dat dit makkelijker werkt voor velen.

Joske

Als ik het goed lees is het een kwestie van automatishe terugloop aanzetten van de lange regels. Klik op de cel met rechts -> celeigenschappen -> Uitlijning -> terugloop aanvinken.

Laatst bewerkt:
Hola,

wat een uitleg :shocked: :confused:
ik denk dat een voorbeelbestandje heel wat duidelijk maakt !
Maak een copy van je bestandje en plaats maar een beperkt aantal titels hierin.

Ik denk dat dit makkelijker werkt voor velen.

Joske

Als men het niet snapt of begrijpt open dan naar het voorbeeld Excel bestand!!!!
En voer dan tijdens het lezen de stappen die hier onderstaan uit op het excel bestand.
Dan zal men hopelijk begrijpen wat mijn vraag is!!!

In kolom A bij nr 1staan 2 CD titels. (als voorbeeld)
Bij nr 2 ook in kolom A staan ook 2 CD titels genoteerd, maar die lopen niet over het jaartal heen wat in kolom B staat.
Als je in kolom A op nr 2, of 3 dubbelklikt krijg je alle CD titels te zien die daar staan.
En dan even over de anderen balken lopen van kolom b, c d, e, f, enz.
Maar als je naar een andere balk of kolom gaat waar dan ook verdwijnen ze er weer achter.

Hoe los ik dit nou op zodat de teksten er weer netzo komen te staan als Als in kolom A bij nr 2, of 3 er je er dubbel op klikt??????????????????????????

Een eerder bericht wat ik kreeg op mijn vraag had ook geen zin door naar "celeigenschappen" te gaan en daar in de map "uitlijning" TERUGLOOP aan te vinken.
Toen ik dit had gedaan als test werd de BALK met teksten erin juist VEEL DIKKER!!!!
EN DAT MOET DUS NIET!!!!

Laatst bewerkt:
Er is momenteel geen voorbeeldbestand bij, domme234.

En euhm, eerlijk gezegd, ik denk ook niet dat ik het zou openen afgaande op je gebruik van hoofdletters, vraagtekens, en de eerste paragraaf van de vorige post. Hopelijk voor jou iemand anders wel.

Wigi

Ik probeer dat Excel voorbeeld bestand erbij te plaatsen, maar blijkbaar accepteerd men geen excelbestanden.

Eerst Winzip of Winrar doen.

WINZIP 11.0 die op de meeste websites staat is "NIET MEER GRATIS" te downloaden.
Op sommige websites wel, maar dan kan je WINZIP 11.0 niet gebruiken zoals het hoort!!!!

Hier heb je kan een excel bestand voorbeeld in winrar wat het probleem is.

Bijlagen

Hallo,

Hier nogmaals de uitleg van het probleem, maar dan nu wel met een excel bestand als voorbeeld erbij.
Bewijs zie onderop!!!

Als men het niet snapt of begrijpt open dan naar het voorbeeld Excel bestand!!!!
En voer dan tijdens het lezen de stappen die hier onderstaan uit op het excel bestand.
Dan zal men hopelijk begrijpen wat mijn vraag is!!!

In kolom A bij nr 1staan 2 CD titels. (als voorbeeld)
Bij nr 2 ook in kolom A staan ook 2 CD titels genoteerd, maar die lopen niet over het jaartal heen wat in kolom B staat.
Als je in kolom A op nr 2, of 3 dubbelklikt krijg je alle CD titels te zien die daar staan.
En dan even over de anderen balken lopen van kolom b, c d, e, f, enz.
Maar als je naar een andere balk of kolom gaat waar dan ook verdwijnen ze er weer achter.

Hoe los ik dit nou op zodat de teksten er weer netzo komen te staan als Als in kolom A bij nr 2, of 3 er je er dubbel op klikt??????????????????????????

Een eerder bericht wat ik kreeg op mijn vraag had ook geen zin door naar "celeigenschappen" te gaan en daar in de map "uitlijning" TERUGLOOP aan te vinken.
Toen ik dit had gedaan als test werd de BALK met teksten erin juist VEEL DIKKER!!!!
EN DAT MOET DUS NIET!!!!

Bijlagen

Hi,

Breedte van de kolommen aanpassen ??
Is dit het ??

Joske

Nee,

Want dat weet ik wel, dat moet je bovenaan doen bij de letters van elk vak.
Door naar de linker of rechterkant te gaan met de muis en de knop ingedrukt houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan