Verborgen (verloren) bestanden externe Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesley1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Hoi

Ik heb deze middag per ongeluk een map (Backup) die op men externe harde schijf stond verplaatst naar een map (e5ea45115211e7fbad304e7af5a4) op dezelfde harde schijf.

Als ik die map open zie ik degelijk dat er een map Backup staat maar kan deze map niet meer knippen/kopieren en krijg ook geen toegang meer tot deze map.

Heb al verschillende recover programma's laten draaien maar geen files.
Het vreemde is via Linux zie ik de files wel, maar kan ze niet knippen/kopieren

Weet er iemand hoe ik deze map terug kan verplaatsen of hoe ik terug toegang krijg tot die map

Alvast bedankt

Wesley

Oplossing

U kunt dit probleem oplossen door het eenvoudig delen van bestanden uit te schakelen en uzelf op te geven als eigenaar van de map:

1. Ga als volgt te werk om het eenvoudig delen van bestanden uit te schakelen:
1. Klik op Start en klik op Deze computer.
2. Klik in het menu Extra op Mapopties en open het tabblad Weergave.
3. Schakel onder Geavanceerde instellingen het selectievakje Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uit en klik op OK.
2. Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u de eigenaar wilt worden en klik op Eigenschappen.
3. Open het tabblad Beveiliging en klik op OK in het beveiligingsbericht (als dit wordt weergegeven).
4. Klik op Geavanceerd en open het tabblad Eigenaar.
5. Klik in de lijst Naam op uw gebruikersnaam, Administrator als u bent aangemeld als Administrator of klik op de groep Administrators.

Als u de eigenaar wilt worden van de inhoud van de map, schakelt u het selectievakje Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen in.
6. Klik op OK.
7. Klik op Ja.
8. Klik op OK en pas de machtigingen en beveiligingsinstellingen die u voor de map en de inhoud wenst, opnieuw toe.

Fantastisch dat je een oplossing gevonden hebt. Maar wat ik zéér waardeer is dat je dit hier ook komt vermelden!

Daar kunnen velen een voorbeeld aannemen. Helaas zullen net die egoïstische individuen dit niet lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan