• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verborgen werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron321

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Ik heb in mijn werkmap een verborgen werkblad.
Er zit een macro achter een ander werkblad om figuren te plakken.
Als ik deze macro gebruik, verschijnt mijn verborgen werkblad weer:confused:
Is hier wat aan te doen?

Groeten, Ron

Hallo Ron,

Uw macro NIET in de programmacode van uw werkblad plaatsen (Anders moet je het werkblad activeren, alvorens je de macro kan starten)
Uw werkblad dus ook NIET zichtbaar maken.
Indien uw werkblad toch zichtbaar wordt (wat al niet kan als je bovenstaande raadgevingen volgt): Uw werkblad terug verbergen.

En bovenaan je code zet je dit:

Application.ScreenUpdating = False

Luc

De macro zit niet in de programmacode van het verborgen werkblad, maar in een ander werkblad wat gewoon zichtbaar is (en blijft).

Ron

Hoi Ron,

Dan zul je in je macrocode moeten kijken of er ergens staat dat het specifieke werkblad of alle werkbladen zichtbaar worden gemaakt.

Groeten,

Richard

Zet de macro die je gebruikt in je Persnlk.xls map (kopieren) en haal de bestaande weg.
Persnlk.xls vind je in je opstartmap. --- Application Data\Microsoft\Excel
Nog even de macro knop aanpassen.(het pad)

Je kunt hem dan altijd gebruiken zonder dat een ander blad opstart.
mvg Imod

Imod,

ik begrijp niet wat je bedoelt.
De macro zit in het bestand wat ik gebruik.
Dit bestand moet ik ook naar mijn collega's mailen, want die gebruiken het ook.

Ron

Richard,

het gebeurt niet alleen met de macro, maar ook als ik een waarde wijzig in een gevalideerde cel waar geen macro aan verbonden is.

Ron

Je had gelijk Richard,
het probleem met het handmatig verborgen werkblad is nu opgelost.
Alleen heb ik ook nog een blad wat ik verberg met een macro en wel met deze:
Sub keuze()
Application.ScreenUpdating = False
keus = UCase(Range("L4").Value)
Select Case keus
Case "3"
Sheets("certificaat ebi pi").Visible = False

Case "6"
Sheets("certificaat ebi pi").Visible = False

Case Else
Sheets("certificaat ebi pi").Visible = True
End Select
End Sub

Als het blad nu verborgen is en ik wijzig een waarde in een gevalideerde cel die niets met deze macro te maken heeft, komt het blad weer te voorschijn:(

Ron

Hoi Ron,

We zijn dus al een stap verder!
Klik eens met de rechter muisknop op het werkblad waar je een gevalideerde cel wijzigt, en kies dan "Programmacode weergeven". Je ziet dan links de projectverkenner verschijnen. Selecteer het betreffende werkbald, en kies dan middenboven je scherm waar nu 'Algemeen' staat de optie 'Worksheet'. Staat daar misschien nog een private sub die ervoor zorgt dat dat ene werkblad of alle verborgen werkbladen zichtbaar worden gemaakt?

Richard

Dit staat in al mijn werkbladen:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

End Sub

Maar als ik het selecteer en delete springt hij van worksheet naar algemeen, als ik dan weer op worksheet klik, staat bovenstaande er weer:8-0:

Ron

Hoi Ron,

Als dit er staat, dan staat er niets. Er gebeurt namelijk niets bij een verandering in een cel.

Dit maakt het speuren wel lastiger.

Is het een probleem om het gehele bestand gezipt op dit forum te plaatsen? Dan kunnen meer mensen meekijken.

Richard

Dat is inderdaad een probleem want het bestand is ruim 900 kb, en er staat nogal wat concurrentie gevoelige info in.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan