• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verborgen werkbladen printen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

samabert

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Via een lijst met de maanden in een Userform listbox, kan je selecteren welk blad je wil printen.
De code om de selectie te printen:
Code:
 Private Sub cmdPrint_Click()

For x = 0 To LstPrint.ListCount - 1

If LstPrint.Selected(x) = True Then Worksheets(LstPrint.List(x)).Range("A1:AF19").PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Next

Unload Me

End Sub

Elke maand op een bepaald tijdstip wordt de active maand verborgen bij het openen van het werkboek, dit om het verder invullen van die maand te verkomen.
De werkbladen die verborgen zijn kan je niet printen met bovenstaande code, de zichtbare werkbladen wel.

Vraag: Kan dit aangepast worden dat je dus ook de verborgen werkbladen (maanden), die je in de listbox toch kan aanklikken ook kan printen?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is?

Alvast bedankt.
Marc

Bijlagen

Eerst in een variabel zetten wat de boolean is van het werkblad.
Daarna zichtbaar maken.
En als laatste het werkblad verbergen of zichtbaar laten door de variabele.

Code:
If LstPrint.Selected(x) Then
  with Sheets(LstPrint.List(x))
        boole = .visible
        .Visible = True
        .Range("A1:AF19").PrintOut
        .visible = boole
   end with
 end if

@ HSV

Sorry voor de late reactie, ik heb het helemaal getest in mijn origineel bestand maar door een domme fout van mij crashte Excel telkens. Jouw code doet het helemaal!

Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp, in België zeggen wij…, Chapeau. :thumb::thumb:

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan