verbreekt verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eggermont

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2001
Hallo,

Als ik werk met mijn draadloos netwerk (linksys) verbreekt iedere keer de verbing met internet explorer.De status van de draadloze netwerverbinding blijft wel goed, zelfs uitstekend. Ik herstel de verbinding en het werkt weer. Dit is echterstorend. Heeft u een tip ?

Veel dank

CE

Even een vraag:Werk je met XP ?
Heb je de clientsoftware geinstalleerd ?

Xp

Ik werk met Xp prof.
Wat bedoelt u met clientsoftware ?

Groeten

CE

In XP zit een mogelijke stoorzender namelijk de wireless zero.Zet deze even uit (start/configuratie/systeembeheer/services)

Kijk even wat er dan gaat gebeuren.

Clientsoftware is plat gezegd software die je in geval van de Linksys meegeleverd krijgt om te installeren voor oa je draadloze netwerkkaart.Je ziet dan meestal rechts onder in je beeldscherm een sterkte signaal,je kunt er WEP/MAC/WPA invullen etc.

hoe zet ik dit uit

Hoe zet ik services uit ? Verwijder ik het bestand of zo ?

Als je er met de rechtermuisknop op drukt dan kun je het uit zetten.

Ik had hetzelfde probleem en het uitschakelen van de clientsoftware helpt wel degelijk!!!!

Maar probleem is nu dat ik dat telkens manueel moet doen. Als ik opnieuw opstart is ie telkens weer ingeschakeld. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die clientsoftware permanent uitgeschakeld blijft?

ik denk dat je via Software in je configuratie scherm client software moet verwijderen en daarna Linksys herconfigureren via explorer (aanloggen op Linksys en dan alles handmatig instellen).
probeer ook met DHCP en zonder DHCP ingeschakeld (dan moet je wel je PC's handmatig IP adres opgeven en die aan Linksys ook vertellen)

Wacht even , ik vermoed dat er nu een paar dingen door elkaar gehaald worden. Willen jullie nu de "stoorzender" Wireless Zero Configuration-service uitschakelen of de Linksys-software (=cliëntsoftware)?

Ik vermoed de stoorzender, zo ja:
Conf.scherm> Prestaties en onderhoud> Systeembeheer> Services
Klik RECHTS op Wireless Zero Config
klik op Eigenschappen
kies op tabblad Algemeen achter Opstarttype voor "uitgeschakeld" en klik op Toepassen en op OK

ik zou Linksys software verwijderen en zelf handmatig configureren want Wireless Zero Configuration-service is niet altijd "stoorzender"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan