• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbreken inlezen gegevens

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Hallo,

Ik heb in excel 2002 een factuur gemaakt die steeds zijn gegevens haalt uit een txt bestand. Bijvoorbeeld voor de maand januari. als ik deze dan opsla als factuur januari en een paar maanden later weer open leest hij opnieuw de gegevens in. Dit is onhandig, want dan kan ik de gezochte gegevens niet meer terug vinden. kun je op de één of andere manier dit inlezen voorkomen?

Gr. emc

emc,

Als je voor het opslaan alle verwijzingen kopieert en kiest voor plakken speciaal - waarden, dan verbreek je de verbinding en blijft de factuur zoals je hem hebt verstuurd. Dit is ook de methode om te voorkomen dat prijswijzigingen doorwerken in eerder gemaakte facturen.

Dank voor je reactie. Dit is geen oplossing omdat dan alle formules in het bestand ook niet meer werken. Het gaat dus puur om het annuleren van het vernieuwen van gegevens.

Dan markeer je die bewuste cellen en voer je die handeling uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan