Verbroken netwerkverbinding verwijderen (Windows 2003 Server)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rpc15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rpc15

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een school onder mijn houden.
Zij hebben +/- 32 pc's staan, 1 windows 2003 server (HP Proliant ML350), Linksys gigabit switches.

Het probleem is dat op sommige pc's er "zomaar" driveletters bij gekomen zijn. deze netwerk mappings zijn verbroken. maar ze staan er evengoed wel!!! (bij deze computer)

Hoe krijg ik ze eruit?

Wat ik gedaan heb:

- Getracht de mapping te verwijderen middels "verbinding verbreken". ik krijg dan de melding dat hij
deze niet kan vinden, wat natuurlijk logisch is want hij is al verbroken...
- Getracht de mapping te verwijderen via het commando "net use [driveletter]: /delete" ook hier krijg
ik de zelfde melding...
- Alles gescand op virussen en andere troep. (ze hebben Norton Enterprise 9), ook dit leverde niets
op.

Het rare is ook dat sommige computers dit wel hebben, maar dan ook weer niet met alle gebruikers....

GRAAG HULP!!!

oh ja ik ben er net achtergekomen, dat als ik de pc uit het domein haal en er dan weer in hang, de verbindingen weg zijn.

Maar na een paar minuten begint het weer en komen er om de zoveel tijd drive letters bij waarvan dan dus de verbinding verbroken is.... oh ja het is dus wel per pc en nu hebben alle gebruikers op die pc's het!

Ik heb dit nog nooit gezien....

Kun je in 2003 ergens zien of er scripts van toepassing zijn?

In de active directory tool (users, groups) kan je kijken of er policies of scripts gekoppeld zijn ... rechtermuisknop op een item (waarschijnlijk een OU) en dan eigenschappen. Dan kan je de group policies bekijken, en kijken wat daarin staat. Daaronder staan ook de scripts die gekoppeld zijn.
Maar probeer eerst eens uit te vinden of de pc's die het hebben in dezelfde OU staan ofzo ... en wat zijn de mappings? Bestaan de mappen wel op de server (of waar ze dan ook naartoe verwijzen)

Even de gemene deler opzoeken dus ;)

Alvast bedankt voor de reacties!:D

Ik ga volgende week daar weer kijken. het is een school en die hebben vanaf gisteren vakantie, kan ik lekker op mijn gemak rommelen!;)

Ik laat nog even weten over hoe en wat

zo heeft even geduurd, maar ben er weer mee bezig...

Heb inmiddels de policies nagekeken, geen scripts of andere instellingen die hier mee te maken kunnen hebben...

Wat ik wel heb ontdekt, dat dit ,volgens mij, gebeurd is nadat ik Terminal services had verwijderd en een dag later er weer had opgezet... maar weet dit niet zeker...

ok ben nog even verder aan het zoeken geweest. Ik heb een gedeelde map "Programma's", hierin is een hoop software in geinstalleerd. als ik deze nou niet meer deel, dan zijn die lose drive letters weg.
Deel ik hem daarna weer, dan komen ze weer terug... Als ik deze map onder een andere naam deel, dan blijven ze ook weg.

Dus het probleem is via een omweg opgelost

Maar weet iemand wat dit kan wezen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan