verbruik bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcroeselare

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Zoals in mijn eerste vraagje ( zie totalen bereken in formulier) te lezen valt heb ik een tabel waarin de beginstock staat van ons prijzen.

Nu na elk tornooi, minderen de prijzen.
Nu zou ik graag onze stock updaten telkens een tornooi afgelopen is.
Zodat ik bij het volgende tornooi automatisch het juiste aantal heb, indien prijzen uitgeput zijn of zo.

Ook zou het moeten mogelijk zijn, om nieuwe prijzen toe te voegen met hun prijs natuurlijk.
Hoe doe ikdit het best.
groeten
Gunter
Mijn DB kan je bekomen via msn of zo : rgs_euphony@hotmail.com

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel het verzoek zo snel mogelijk die commerciële link uit je handtekening te halen.

Om terug te komen op je vraag, je kan dat met een update query doen die alle prijzen met een bepaald percentage verlaagd. Ik heb even in het www.vandale.nl woordenboek gekeken en tornooi is gewoon belgisch voor toernooi. Weer wat geleerd.

Is je database zo groot? Kan je hem niet compacten en dan zippen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ook niet. Maar de regels voor moderators zijn veel flexibeler dan die voor de bezoekers.

Om terug te komen op je vraag, je kan dat met een update query doen die alle prijzen met een bepaald percentage verlaagd. Ik heb even in het www.vandale.nl woordenboek gekeken en tornooi is gewoon belgisch voor toernooi. Weer wat geleerd.

Is je database zo groot? Kan je hem niet compacten en dan zippen?

Het is wel zo dat niet ALLE prijzenmoeten veranderd worden
Bijvoorbeeld op toernooi A worden er 25 prijzen uitgedeeld
bijvoorbeeld prijs a : 2 stuks ( dusmoet aantal in mijn stock tabel met 2 verlaagd worde)
infeite zou het zo moeten zijn dat TELKENS ik een prijs uit de kast haal ( lees in mijn formulier invul) dat deze automatischv an de stock moet afgaan.
groetjes

Indien je wl kan ik hem gezipt ( 344 Kb) doorsturen via msn : rgs_euphony@hotmail.com

Laatst bewerkt:
Code:
Update Tabel1 Set Aantal = Aantal * 0.5 Where ID = 5
Vooral dat laatste gedeelte is belangrijk. ID = 5. Hiermee identificeer je het record uniek. Ik neem aan dat jij ook zoiets hebt. Het kunnen ook meerdere velden zijn.

Enjoy!

Code:
Update Tabel1 Set Aantal = Aantal * 0.5 Where ID = 5
Vooral dat laatste gedeelte is belangrijk. ID = 5. Hiermee identificeer je het record uniek. Ik neem aan dat jij ook zoiets hebt. Het kunnen ook meerdere velden zijn.

Enjoy!
Ok effe proberen met een kpij van de database, als het verkeerd afloopt, dat ik alles nog te redden valt :) LOL

dat kl.....wil dus niet werken, ik heb al alles ingegeven maar blijkt niet te werken

dit is de code die ik gebruik
-----
Private Sub Command49_Click()
Update tbl_prijzen;SET tbl_prijzen.eenheid = tbl_prijzen.eenheid -frm_prijzentafel.prijsaantal WHERE (tbl_prijzen.ID = frm_prijzentafel.kiesprijs);

End Sub
------------

waar zit de fout?

dat kl.....wil dus niet werken, ik heb al alles ingegeven maar blijkt niet te werken

dit is de code die ik gebruik
-----
Private Sub Command49_Click()
Update tbl_prijzen;SET tbl_prijzen.eenheid = tbl_prijzen.eenheid -frm_prijzentafel.prijsaantal WHERE (tbl_prijzen.ID = frm_prijzentafel.kiesprijs);

End Sub
------------

waar zit de fout?
Daar

Het is mij opgevallen dat de moderator twee berichten heeft verwijderd waarin commentaar op de moderator wordt geleverd. Achterbaks gedrag vindt ik dat!

Dat gezegd hebbende:

In je query staat voor de SET een punt komma. >>;<<
Die had ik in mijn vorige bericht rood gemaakt. Ik dacht dat het wel op zou vallen.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan