Verbruik en stroomkosten computerapparatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Hoogstwaarschijnlijk heeft iemand hier wel een berekening van gemaakt in Excel. Graag zou ik die ontvangen.
De vraag is, wat is het verbruik en wat zijn de huidige stroomkosten per uur van een desktop pc met twee beeldschermen en een printer die aanstaat en wat randapparatuur, schijf en camera e.d. Het mag exact zijn maar ook globaal want alles is toch variabel.

Ik hoor schrikbarende voorschotverhogingen. Iemand die 100 euro betaalde, betaalt nu 360 euro. Dan ga je toch eens kijken waar stroom verbruikt wordt en wat het kost.

Dat ligt toch heel erg aan de gebruikte hardware Senso. De Grafische kaart is de grootste slurper, een beetje gamer PC verbruikt zo het dubbele van een kantoor PC. CPU kan er ook wat van, sommige monitoren, en vergeet je modem niet. Dus geef een lijstje van je hardware.

Het gaat mij om globaal/gemiddelde en als een gamer een berekening heeft gemaakt dan neem ik de helft. Sommigen hebben ook van die kWh-meetapparaten in het stopcontact.

Gemiddelden heb je helemaal niks aan. Koop voor een paar euro zo'n kWh meter en kijk eens wat verschillende apparaten aan stroom gebruiken. Dat levert tenminste gegevens van jouw specifieke situatie.

Bedankt voor de link. Ik had al wat gelezen op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan