Verbruik inkt printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

loopkevers

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo,

Wanneer ik met mijn printer Epson XP-2105 bladeren met zwart bedrukte teksten afdruk kom ik tot de vaststelling dat het inktvolume van de kleurencartridges (yellow, magenta, cyaan) vermindert maar niet dat van de cartridge black. Hoe is dit mogelijk? De zwart-wit afdrukken en ook die in kleuren zijn van goede kwaliteit. Bij de printeigenschappen kan ik kiezen voor kleur of grijswaarden maar dat maakt geen verschil. Ook wanneer ik kies voor grijswaarden blijft de printer kleurinkt verbruiken en geen zwarte.

Beste groeten,
Loopkevers

Laat het printkop reinigingsprogramma een aantal keer lopen. 3 of 4 keer indien nodig.

Volgens Epson zelf:
Voor Windows
Ga als volgt te werk om tijdelijk af te drukken met alleen zwarte inkt.

Open de printerinstellingen.

Klik op het tabblad Main (Hoofdgroep) en selecteer de gewenste instelling voor Quality Option (Kwaliteitoptie).

Selecteer plain papers (gewoon papier) of Envelope (Enveloppe) als instelling voor Type.

Schakel het selectievakje Grayscale (Grijswaarden) in bij Print Options (Afdrukopties).

Klik op OK om het venster met printerinstellingen te sluiten.

Druk het bestand af.

Epson Status Monitor 3 wordt opnieuw op uw computerscherm weergegeven. Klik op Print in Black (Afdrukken in zwart) om af te drukken met zwarte inkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan