• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verchillende waarden in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertslijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Hallo,

ik heb een probleem, ik wil dat in cel B7 waarde "z" komt als in een van de cellen B2, B3, B4 of B5 waarde "z" staat, maar als er in 2 of meer van die cellen waarde "z" staat dient er in B7 waarde "b" te komen. ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. iemand die mij de goude tip kan geven?

al vast bedankt.

gertslijk,

In B7 deze formule.
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(B2:B5;"z")>1;"b";"z")
Hopelijk bedoel je dit.

Laatst bewerkt:
beste ExcelAmateur,

Nog niet helemaal, als er geen waarde in de cellen B2:B5 staat dient er in B7 ook geen waarde te komen. waarde "z" als 1 van de cellen B2:B5 waarde "z" heeft, en waarde "b" als 2 of meer van de cellen B2:B5 waarden "z" heeft. Even goed bedankt, en ik hoop dat je me even goed nog verder kunt helpen!

Ik ben er al uit. Ik heb nu de volgende code ingevoerd: =IF(COUNTIF(B2:B5;"z")>1;"b";IF(OR(B2="z";B3="z";B4="z";B5="z");"z";"")). Dit moet vast korter kunnen, maar het werkt wel!
ExcelAmateur bedankt voor het eerst opzetje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan