verdachte mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Ik kreeg op al mijn @home mailadressen een engelstalig mailtje dat ik om anonieme aanmelding bij @ home.nl te voorkomen een verificatie-link moest aanklikken. Dit heb ik uiteraard niet gedaan, want ik vond het wel erg verdacht. Het lijkt me dat meer @home gebruikers deze mail hebben gekregen. Weet iemand hier iets van?

Ik zit ook bij @Home en heb dat mailtje niet gekregen, maar gezien jouw beschrijving lijkt het mij een phishing scam. Niet op de link klikken en het bericht verwijderen dus. Meer kun je eigenlijk niet doen. Gewoon er niet intrappen en het bericht weggooien. @Home stuurt zijn klanten echt geen engelstalige e-mails...

Misschien is het handig voor onbelangrijke emails er hotmail bij te gebruiken en je kan dit ook nog een naamgeven die je zelf wil.

Laatst bewerkt:
Ik heb @Home ook, en heb die ook niet gekregen, hetzelfde als Buffy dus... mja, @Home had toch een 'virusscanner' voor dit soort dingen op haar server? Als je nou eicar via je mail probeert te sturen houdt ie hem wel tegen. Dit is wel vreemd opzich...

maar even ontopic: niks ondernemen en gewoon deleten:)

Bedankt voor jullie reacties. Toch wel vreemd dat niemand dit mailtje ook heeft gekregen en ìk meerdere. Op zich laat ik mijn @home adressen niet snel ergens op internet achter, want daar heb ik gmail en hotmail voor. Mijn gmailadres staat op mijn site en het is ongelooflijk hoeveel daar dagelijks in de spambox komt.
Heel af en toe glipt er bij @home kennelijk toch wat door. Eén keer had ik het vermoeden dat iemand mij expres een virus heeft gestuurd. Ik noem mijzelf voor de kinderen "meneer jan" en op het @home adres, dat ik speciaal heb om mail van leerlingen te ontvangen en dat ik nooit op internet gebruik kwam een mailtje binnen van ene "meneer Jaap" met een bestandje "ter_info.zip" Ik kom op zoveel scholen dat ik dacht dat het van een collega kwam en ik was zo stom het te openen, met nogal vervelende gevolgen. Maar goed dat was een ander topic en het is inmiddels opgelost. Voorlopig ben ik weer wat voorzichtiger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan