verdelen van 1 record in twee tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Beste mensen,

ik heb de volgende vraag in de bijlage heb ik een voorbeeld database gemaakt waarin ik de waarden vanuit de tabel "geimporteerd vanuit exel" wil verdelen over de tabellen klanten en producten zodat deze in het formulier"klanten" ook aan elkaar gekoppeld zijn.

in mijn echte database worden zeer lange records uit een excel programma geimporteerd en deze moet ik dan weer verdelen in alleen klant gegevens en product gegevens.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen

Bij voorbaat dank

G>tempelman

Bijlagen

Ik snap het probleem niet.

Als je je excel spreadsheet hebt ingelezen in een tabel dan kan je er toch gewoon een query op loslaten die voor jou de juiste gegevens in de juiste tabel zet?

voorbeeldje:
Code:
insert into tabel1 (kol1, kolb)
select excelkol1, excelkol2
from exceltabel
where excelkol1 = 1

HTH
Weest gegroet,
guus

verdelen

beste Guus,

bedankt voor je reactie, dus als ik dan de klant in het formulier selecteer dan krijg ik daarbij automatisch de producten bij die in de andere tabel staan.

Volgens mij zet je de gegevens dan gewoon over met een bijwerk query en heb je geen koppeling met de andere tabel(of zit ik er helemaal naast!!!!)

groet gregor
:cool:

Klopt. De koppeling tussen tabellen is in principe ook niet nodig. Database integriteit wordt hiermee afgedwongen. Dus is wel makkelijk. Waarschijnlijk kan je dit in code ook wel afhandelen. Maar weet ff niet hoe.

HTH
Weest gegroet,
Guus

verdelen van records

Beste Guus,

Bedankt voor je reactie, helaas is database integriteit voor mij juist van belang.

Geprobeerd wat jij voorschreef en lukte bij mij niet aangezien ik een sleutel conflict krijg, logisch aangezien hij niet weet bij welke klantID de producten moeten worden geplaatst, en dan geeft ie een sleutel conflict.

Wie kan mij nog meer helpen ?????

Bijvoorbaat dank

Gregor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan