• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verdelen van # ritten over uren voor afspraak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor77

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Bekijk bijlage Moeilijk.xls

Goedemiddag helpende hand(en)

Ik zit met een probleem waar ik niet verder mee kom.
We willen een soort van capaciteitplanning maken voor onze taxi ritten.
We hebben afgesproken/bestelde ritten, deze hebben vaste datum en tijd. en variable ritten. We hebben 4 taxi's rijden met 4 bestuurders.

Nu weten we dat we 1 rit per uur doen. We weten hoeveel ritten (variable) er nog zijn voor betreffende taxichauffeur voor dat hij bij zijn afspraak moet zijn.
Nu willen we de openstaande ritten verdelen over de uren. Zo kunnen we in 1 ookopslag zien waar de piek ligt en geen extra klanten kunnen aannemen of moeten inhuren.
We zoeken dus iets waarin staat dat de bijv zes ritten van Ben verdeeld worden in een tijd en datum schema. Dus voor ben komt er po[ 06-11-2010 17:00 een 1 en op 06-11 2010 om 1600 ook een 1. Nu moet dit ook voor fred en daan worden gedaan en kan het zo zijn dat ze op de zelfde tijd een rit hebben staan dus moet er een 2 of 3 komen te staan.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Mochten er vragen zijn horen we het graag.

Alvast heel erg bedankt!

Daan, 23 ritten? rijdt hij 23 uur achter elkaar?
In jouw beschrijving snap ik niet dat iemand een 2 of een 3 krijgt. Je kan toch maar 1 rit per uur worden toegewezen?
En je hebt het over openstaande ritten? Waar komen die vandaan? Wat zijn dat?

Om 23:59 kan je geen rit plannen. 00:00 is een minuut later en je ritten duren een uur. Dus 23:00 is de laatste rit van die dag. De volgende rit is 00:00 de volgende dag.

Je zal hier niet eenvoudig uitkomen zonder VBA.

HTH:D

Bekijk eens de website van Wim Hendriksen daar staan roosters , met wat aandacht kan men iets op poten zetten . ik heb een voorbeeldje gemaakt via 1 van de roosters van Wim Hendriksen en heb daar een begin uur ingezet het aantal vooropgestelde ritten met de tijds duur en ook een tijdsduur tussen de ritten > alles is aanpasbaar in de kolommen C , D , E , F nu zijn er 8 diensten voorzien , dit kan uitgebreid worden mits aanpassing van de VWO formule . Ik ben niet echt thuis in de taxi wereld en heb ook geen heldere kijk op wat een chauffeur per dag aan klanten gaat krijgen en op welke uren deze gaat rijden .

Heb via een togglebutton de kolommen met diensten hidden / unhidden gezet

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Victor bekijk ook deze , hier zijn de vrije uren tussen de ritten ook opgemaakt via VWO .
De totaal tijd van de ritten zijn berekend + 3 uur reserve ( taxi wassen, afrekenen enz. )
IK heb de VWO formule zichtbaar gezet op het tabblad .

Bijlagen

ik vrees dat er geen duidelijkheid genoeg is over wat die tabel bovenlinks eigenlijk wil zeggen, dit heb ik eruit begrepen, maar het zal wel mis zijn.

Bijlagen

Goedemorgen allen,

erg bedankt voor jullie hulp.
Ga hier eens goed naar kijken en volgens mij zie ik zeker dingen ertussen zitten die ik kan gebruiken.

Heel erg bedankt. zal de vraag voor nu sluiten

BEDANKT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan