• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verdelen winst in percentages

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralphhaak

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Goedenavond,

Ik heb met een klant de afspraak dat ik achteraf voor alle projecten een berekening maakt in inzichtelijk maakt hoeveel ik verdiend heb. Daarvan word op basis van schijven een gedeelte van de winst teruggegeven.
Het is de bedoeling dat ik per project een excelbestand kan maken waar ik de aanneemsom invoer en de directe kosten zodat ik dan per project kan gaan reserveren om aan het einde van het jaar de overwinst terug te betalen.

Ik heb moeite om de percentages van bijvoorbeeld tussen de 23.99 en de 26% in een formule te gieten en om zo een bedrag te bepalen.

Wie kan mij daarmee op weg helpen.

Groet Ralph

Bijlagen

je kant dat doen door jou tabelletje iets aan te passen, zorg dat in de 1e kolom echte percentages staan.

dan kan je met een vertikaal zoeken formule opzoeken welk percentage de opdrachtgever krijgt.
die vertikaal zoeken formule gaat pas naar de volgende regel kijken als de waarde minimaal gelijk of groter is dan de ingevoerde staffel onderwaarde
enige waar je voor moet zorgen is dat het staffeltje oplopend is, maar dat ligt voor de hand.

Bekijk bijlage Kopie van overwinst berekenen.xlsx

Goedenavond roeljongeman.

Het is de bedoeling dat het werkt als bv de belastingschijven. Het resultaat tot 24 % blijf voor mij. Tussen de 24 en de 26% deel ik met mijn opdrachtgever enz.enz.. dus als ik op 100 euro 50 %resultaat heb dan blijf de eerste 24 euro op mijn rekening tussen de 24 en de 26 deel ik met de opdrachtgever en tussen de 26 en de 28 krijg ik 25% en mijn opsrachtgever 75% enz.

ah ok, dan moet ik even een nieuwe poging doen...

nieuwe poging. Bekijk bijlage Kopie van overwinst berekenen.xlsx

ik heb een berekening gemaakt die je zo als specificatie aan je klant kan geven.
uitgaande van de aanneemsom worden de brutomarge drempels bepaald, daaruit wordt een overwinst bepaald.

vervolgens wordt per regel de grondslag bepaald en het bedrag dat betaald moet worden.

de totaaltellingen laat zien dat de optelling van grondslagen overeenkomst met de bepaalde overwinst en welk bedrag betaald moet worden.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar is #3 te complex of voldoet niet aan de vraag?

Bedankt roeljongman,

Dit is presies wat ik bedoelde. Bedankt voor je hulp!!!

MVG Ralph

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan