verdeling 2 harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
In mijn desktop zitten 2 harde schijven (1 x 320 GB en 1 x 1 TB).
Ik overweeg de computer opnieuw in te richten. Is er nog verschil welke schijf ik als master configureer en waarop ik (dus) Windows installeer en welke ik dan als slave configureer? Doe ik dat door het verwisselen van de twee stekkers vanaf het moederbord, of via de BIOS-setup?

Vriendelijke groet,
Guido

Master- en slave-instellingen gaan m.i. (nog steeds) met een zgn. jumperinstalling.

Let bij het aflezen van de Cable Select tabel op de zogenaamde “key” zodat je weet vanaf welk aanzicht de fabrikant redeneert. In dit voorbeeld blijkt dat de tabel van bovenaf redeneert en het palletje dus in spiegelbeeld moet worden geplaatst.

cable%20select.jpg

Laatst bewerkt:
Indien sata schijven dan heb je geen master of slave, soms wel aansluitingen voor boot of data schijven.
Hang de schijf waar windows op moet aan de eerste sata poort, installeer windows, staat die erop sluit je de 2e schijf op de 2e sata poort weer aan.

Als er verschil is in snelheid zou ik de snelste schijf voor Windows gebruiken. Grote kans dat dat de 320 GB schijf is.
Die zou je nog kunnen partitioneren. Bv. 50/50%, want 320 GB heb je niet nodig voor je OS.
Zo heb ik het ingericht:

Bijlagen

• HD inrichting.gif
    HD inrichting.gif
    8,4 KB · Weergaven: 51
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan