• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verdeling deelnemers over workshops

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutgera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2013
Verdeling deelnemers over workshops

Ik heb 50 deelnemers die aan 5 workshops gaan meedoen. Ze moeten aan het eind van de dag alle workshops hebben gedaan; de workshops hebben dus steeds 10 deelnemers.
De volgorde moet willekeurig zijn en de groepssamenstelling ook. Ik kan dus niet 5 verschillende volgorden maken want dan krijg je 5 vaste groepen.

Ik zit nu te klooien met aselecttussen() maar die geeft dubbele resultaten en een ongelijke verdeling.

Ik wil dus uiteindelijk 50 volgorden hebben van de 5 workshops, waar bij de verdeling gelijk is over de workshops.
Hoe pak ik dit aan?

Probeer dit bestand eens. Run de macro "Test" en in kolom C zullen de 50 deelnemers in groepen van 10 verdeeld worden = 5 groepen. Dit wordt vijf maal herhaald zodat je 5 perioden na elkaar bekomt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dank! Dit is inderdaad ongeveer wat ik zoek. Ik ga er mee verder. hartelijk dank!

volgens mij krijg je niet de juiste oplossing omdat bepaalde deelnemers 2 keer een bepaalde workshop zullen doen en bijgevolg een andere niet.
Deze wijst iets beter toe.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan