• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verdeling inboedel door om de beurt iets van de stapel pakken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kokos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kokos

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2014
Zes kinderen willen een inboedel bestaande uit 60 stukken verdelen, de stukken zijn genummerd (1 tot en met 60). Door loting wordt bepaald in welke volgorde de kinderen “iets van de stapel mogen pakken”. Nummer 1 mag als eerste iets pakken, nummer 2 als tweede etc. Nummer 6 mag als laatste iets pakken en meteen daarna nog een stuk, daarna mag nummer 5 een stuk pakken etc. etc. Elk kind heeft voor zichzelf op een wensenlijst zijn voorkeur van 1 tot en met 60 aangegeven.

De loting is geregeld in TABEL I, de voorkeurslijsten zijn ingebracht in TABEL II, de volgorde van iets pakken is in TABEL III verwerkt, maar ......ik weet niet welke formules ik in de geel gemaakte cellen in TABEL IV moet plaatsen (ik vulde de geel gemerkte cellen nu voorlopig even met willekeurig gekozen voorbeeldgetallen, daarvoor in de plaats moeten dus formules komen die resulteren in de juiste waarden), misschien is er nog wel een extra hulptabel en/of een macro nodig?
Zijn er eenmaal goed werkende formules, dan is uit de kruistabel af te lezen naar welk kind elk artikel gaat.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is gelukt om de sortering goed te laten uitvoeren.
Bedankt daarvoor!!!
:D

Ik zie dat gebruik wordt gemaakt maakt van een macro (Macro1)
Als ik de macro opnieuw wil uitvoeren (omdat de wensenlijsten zijn bijgesteld), loopt de macro vast "Er zijn geen gegevens geselecteerd om over de kolommen te verdelen". Enig idee hoe ik dat kan oplossen?

die macro is overbodig, alleen die ene macro "erfenis" is van belang en die hangt onder je knop.
Je andere macros heb ik niet bekeken.

Oef nou zie ik het "erfenis", wat een macro..en zeer duidelijk uitgelegd per stap
Als ik deze uitvoer, krijg ik de melding:

Knipsel1.JPG

Als ik naar foutopsporing ga, zie ik dat gemarkeerd is:
Set SCA = CreateObject("system.collections.arraylist") 'aanmaak van een gesorteerde arraylist

Misschien doe ik iets verkeerd?

Met welke versie van Excel werk je? Ik had hetzelfde probleem met system.collections.arraylist in XL-2010. Het heeft volgens mij te maken met de versie van .NET Framework.

@cow18, Mooie oplossing. Even puzzelen op de vroege ochtend.:thumb:

Kleine aanpassing anders werkt texttocolumns niet altijd.
Code:
.TextToColumns Other:=True, OtherChar:="|"

gewijzigde versie zonder die SCA en met de opmerkingen van VenA.
Je kan de namen aanpassen in de koprij van die ene tabel en je kan alle loten netjes een eigen naam geven

Het werkt perfect!
Ik heb voor mezelf de namen aangepast en ga de loten nog een eigen naam geven.
Inboedelverdelingen zijn vaak lastig, met deze tool gaat het bij ons lukken...
Cow18, bedankt voor al je (nachtelijke) inspanningen..zeer gewaardeerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan