Goedemiddag,
Ik ben bezig met een bestand waarin ik medewerkers indeel op basis van de beschikbaarheid en op basis van de voorraad.
Korte uitleg:
- Op blad 2 zie je de variabelen. Daarnaast heb ik 2 tabbladen gemaakt, 1 met een maand wat 5 bevat en 1 met een maand wat 4 weken bevat.
- O staat voor ochtend en telt voor 0,5
- M staat voor middag en telt voor 0,5
- H staat voor hele dag en telt voor 1
- Per dag mag er voor een max worden ingedeeld, dit is te vinden op blad2 vanaf kolom J14
- Als er bijvoorbeeld voor maximaal 5 mag worden ingedeeld, kan je niet 10x een O invullen, want je hebt een ochtend en middag, wat dus wel kan is 5x een O en 5x een M.
Wat ik graag wil is dat bepaald wordt aan welke locatie een medewerker moet werken.
Dit wil ik dan graag vanaf Cel23 in de tabbladen 4 en 5 weken.
Er moet rekening worden gehouden met de variabelen in blad2;
- verdeling op basis van voorraad
- verdeling op basis van beschikbaarheid
- maximale verdeling
Kan het bestand ook zo gemaakt worden dat het aanpasbaar is voor eventuele veranderingen, zoals bijvoorbeeld een uitbreiding van het aantal locaties
Nu moet ik namelijk iedere keer handmatig gaan bepalen voor welke locatie iemand wordt ingedeeld.
Hopelijk is bovenstaande duidelijk en heeft iemand een handigheid hierin.
Alvast bedankt
Bijgaand het bestand:
Bekijk bijlage Juiste verdeling.xlsx
Gr. NESJA
Ik ben bezig met een bestand waarin ik medewerkers indeel op basis van de beschikbaarheid en op basis van de voorraad.
Korte uitleg:
- Op blad 2 zie je de variabelen. Daarnaast heb ik 2 tabbladen gemaakt, 1 met een maand wat 5 bevat en 1 met een maand wat 4 weken bevat.
- O staat voor ochtend en telt voor 0,5
- M staat voor middag en telt voor 0,5
- H staat voor hele dag en telt voor 1
- Per dag mag er voor een max worden ingedeeld, dit is te vinden op blad2 vanaf kolom J14
- Als er bijvoorbeeld voor maximaal 5 mag worden ingedeeld, kan je niet 10x een O invullen, want je hebt een ochtend en middag, wat dus wel kan is 5x een O en 5x een M.
Wat ik graag wil is dat bepaald wordt aan welke locatie een medewerker moet werken.
Dit wil ik dan graag vanaf Cel23 in de tabbladen 4 en 5 weken.
Er moet rekening worden gehouden met de variabelen in blad2;
- verdeling op basis van voorraad
- verdeling op basis van beschikbaarheid
- maximale verdeling
Kan het bestand ook zo gemaakt worden dat het aanpasbaar is voor eventuele veranderingen, zoals bijvoorbeeld een uitbreiding van het aantal locaties
Nu moet ik namelijk iedere keer handmatig gaan bepalen voor welke locatie iemand wordt ingedeeld.
Hopelijk is bovenstaande duidelijk en heeft iemand een handigheid hierin.
Alvast bedankt
Bijgaand het bestand:
Bekijk bijlage Juiste verdeling.xlsx
Gr. NESJA