verder uitbreiden, cms zoeken of veranderen van webhost?

• Onderwerp starter Onderwerp starter FoBa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FoBa

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Hallo iedereen

Ik heb een website ontwikkeld. (klik)
Hierop gebeuren een aantal dingen met php, o.a. de kalender en gastenboek.
Aangezien mijn webhost geen externe verbinden toe laat zit ik een beetje sloot.

Ik wou een programma maken zodat er gegevens bijgehouden konden worden op de pc en die gegevens zorgen dan dat de website up to date is.
Het is geen blog en daarom vind ik mijn zin niet bij cms systemen.

Wat ik eig. werkend wou krijgen is het volgende:
Er staat een lijst met busreizen op de site, ik wou dat de mensen zich online konden inschrijven (de inschrijving komt dan terecht in de mysql db) en dat de persoon die verantwoordelijk is voor de busreizen een systeem(bv acces) had waar hij/zij de lijst kan aanvullen, bekijken,...

alvast bedankt, het is een beetje vaag, sorry

1. blog, cms
Een cms is niet alleen maar voor blogs. Met een cms kun je in principe alle kanten op.
Sterker nog: het cms dat ooit specifiek als blogging-systeem is begonnen (Wordpress) is tegenwoordig ook heel goed bruikbaar voor allerhande websites.

2. Aanmelden, administreren en beheren
Afhankelijk van het cms dat je eventueel zou kiezen, is er vrijwel zeker een plugin te vinden waarmee je deelname aan evenementen kunt beheren.
(een wandeltocht en een busreis zijn natuurlijk ook een soort evenement)

Als je niet met een cms+plugin zou gaan werken, dan kun je zelf iets gaan bouwen
op basis van je MySQL-database achter je website.
Daarvan kan dan ook de beheerder van de tochten/reizen gebruik gaan maken.

Nadeel daarbij is dat je wel zelf de diverse formulieren en pagina's moet gaan ontwikkelen (ontwerpen, maken, bijhouden).
Vergis je niet: dat is een fikse klus.

en verder...
Het zou kunnen zijn dat er straks een reactie komt dat een gegevens-formuliertje heel snel gebouwd is,
en er zijn altijd welwillende Helpmij-ers die dat ook willen doen
maar het gaat dan ook om de integratie van de diverse gegevens (een goed werkend datamodel),
de werkstromen er om heen (ontvangen van de gegevens, verwerken, controles, e.d.)
en niet te vergeten: de integriteit en de beveiliging van de database.

In die context zou ik zeggen: pak een kant-en-klare oplossing.

En: een database achter je website en daarnaast een losse Access-database bij de beheerder thuis, is absoluut geen goede oplossing.

Ik begrijp niet helemaal goed wat je bedoeld met : mijn webhost geen externe verbinden toe

heel erg bedankt voor je antwoord, ik bedoel er mee het volgende. In Access kan je een connectie leggen met een mysql db. Maar dat laat mijn webhost niet toe. Ik moet het via een cms, phpmyadmin, ... doen.

OK, duidelijk.

Er schoot me net nog iets te binnen.

Voor het registreren en afhandelen van deelname aan ...[wat dan ook]
zijn er ook on-line oplossingen mogelijk
buiten je eigen website om.

Er worden oplossingen aangeboden op internet
die soms gratis zijn
en waar je zonder veel voorbereiding gebruik van kunt maken.
Dit is een (NL) voorbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan