• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verdere uitbouw Kassa-Stock systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gdhondt

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Ik heb reeds tal van nuttig info op jullie forum gevonden, waarvoor dank.

Met deze verzameling heb ik een excel gemaakt voor mijn noden, echter dien ik nog een paar functies in te voegen waar ik een beetje vast op loop.
Iemand hier ervaring/interesse om dit verder uit te bouwen.

Het gaat dus over een stock systeem waaruit verkoop ticketten dienen te worden aangemaakt.

Ik mis nog de functie van een action button dewelke volgende functies zou genereren :

Stock aanpassen met aantal verkocht
Printen van ticket
Afsluiten van ticket; zodoende het volgende blanco klaar te zetten
de input van het ticket naar Ticket rapport te brengen

Alvast bedankt voor een moedige medewerker :)

Bijgevoegd mijn beperkte versie

Bijlagen

om hoeveel artikelen gaat het, en zijn deze allen aan 21%, op welke manier wordt het artikel nummer ingevoerd

Hier kan je al mee starten.
Code:
Sub transfer()
    With Sheets("Ticket")
        Sheets("Ticket Rapport").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 3) = Array(.Range("D6"), .Range("D5"), .Range("G26"))
        sn = .Range("C9:D21")
        For i = 1 To UBound(sn)
            If sn(i, 1) <> vbNullString Then
                fRow = Sheets("Stock").Columns(1).Find(sn(i, 1)).Row
                Sheets("Stock").Cells(fRow, 9) = Sheets("Stock").Cells(fRow, 9).Value + sn(i, 2)
            End If
        Next
        .PageSetup.PrintArea = "$C$1:$G$33"
        .PrintOut
        .Range("C9:D21").ClearContents
    End With
End Sub

Hej Warm bakkertje, alvast bedankt voor het snelle antwoord. Kan je mij ook uitleggen waar ik die code moet invoegen, ben beginner in excel hoor macro's enzo ben ik nog maar aan begin stadium :confused:

JeanPaul28, het gaat over een 1000tal artikelen, worden momenteel nog manueel in stocklijst ingevoegd. Btw % is steeds 21

Bedankt

Bekijk bijlage Test kassa-stock excel v2.xlsmSchitterend, dit was precies wat ik wou, hartelijk bedankt mvw64.

Mag ik mss nog één dingetje vragen :rolleyes:? In Ticketrapport-tab had ik ook graag de betaalwijze mee opgenomen, kan dit ?

Bedankt

Heb xls bijgevoegd zodanig dat je ziet wat ik bedoel.

yup, that does the trick :thumb:
Ideaal net zoals ik het wilde, heel erg bedankt voor je hulp

Is het veel werk om een extra button te hebben voor dit ticket ook af te printen op mijn ticketprinter, zonder de file->print van excel te gebruiken, met keuze om enkel of tweevoud af te drukken ?

Bedankt

Bekijk bijlage Test kassa-stock excel v4-4.xlsm

ja inderdaad :thumb: jij kan wel snel overweg met die dingen blijkbaar. Hoop dit ooit ook te kunnen, maar we leren bij :D

Ik wil jou hier niet misbruiken, maar kan je naar bijgevoegde file eens kijken. Dit zou het ideale scenario zijn natuurlijk, met invoer tab.

Dus nieuwe inkopen toevoegen aan stock tab. Artikel nr ook kunnen opzoeken, nieuwe prijs invoegen, en nieuwe inkoop aantallen optellen bij cel:aantal inkoop.

Eventueel ook nog de mogelijkheid om een inkoop rapport tab te hebben zoals ticket rapport

Zie je dit nog zitten ? :rolleyes:

@mvw

Enkele bedenkingen bij jouw code.
Vermijd het gebruik van Select, Activate, ActiveCell. Het is onnodig en vertraagt je code.
Je springt van boven naar onder en van links naar rechts in je code. Bouw deze logisch op zodat dit niet nodig is.
Voor het opzoeken in Stock gebruik je een vast bereik A1:A100. Enkele posts geleden heeft TS gezegd dat het over een 1000-tal artikels gaat dus gebruik een variabel bereik voor het opzoeken.

@ Gdhondt

Verdiep je eens in het maken van Userforms. Ze oogen veel mooier en er is geen rechtstreekse interactie met je werkbladen.
Je hoeft dus niet te switchen tussen werkbladen (Werkblad Ticket blijft steeds je actieve werkblad) maar enkel het benodigde UF op te roepen.
Hierdoor kan je veel meer controle uitoefenen op wat je invoert en wegschrijft.
En het oogt ook veel professioneler.:d

Thx mvw64 , het inkoop rapport is zoals ik het wens, maar de stock tab wordt niet aangepast ? kan dit of zie ik iets over het hoofd.
Heb geprobeerd met niet bekende artikelcode om te zien of hij dit in stock als lijn ging toevoegen, maar doet niks, bestaande code worden ook niet aangepast ?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Het wegschrijven is aangepast

Vanuit een database (Stock) maak je een bestelbon
Niet vanuit een bestelbon in een database nieuwe artikelen toevoegen dit doe je in de database zelf

Bijlagen

Bekijk bijlage Test kassa-stock excel v6.xlsmBedankt mvw64, begrijp ik.

Nog paar vraagjes :

- is het mogelijk dat de inkoopprijs die je ingeeft bij "nieuwe inkoop tab" in rij E, dat deze de prijs overschrijft in "stock tab" rij F ( ideaal zou zijn dat wanneer de prijs verschillend is, hij hiervan een melding geeft ( prijs verschillend van vorige, wenst u deze aan te passen ja/nee )

- Verder zou het ook nog interessant zijn in de "nieuwe inkoop tab" de leverancier te kunnen selecteren (B3), en dat deze selectie dan ook in het "inkoop Rappart tab" rijd E wordt meegegeven.

- De betalingswijze, waar wordt deze opgezocht, want als ik wijziging maak in "data tab" ( heb bvb bancontact bijgevoegd ) komt dit niet in de drop down, dus ik vermoed dat jij dit ergens anders hebt geprogrammeerd. ( Voor keuze leveranciers werkte ik ook met datavalidation, zodoende kan er snel eentje bijgeplaatst worden )

mocht dit nog kunnen aangepast worden denk ik dat we er zijn :thumb:

Heb file terug toegevoegd met kleur waarnaar ik refereer.

Bedankt hé

Laatst bewerkt:
thx mvw64, snap ik.;)

Kan je juist nog "inkoopbon" leegmaken na "invoeren" te hebben geselecteerd, en de geselecteerde leverancier in inkoopbon meegeven in "Inkooprapport tab " kolom E.

Denk dat hij dan super in orde is.

Heel erg bedankt alvast voor alle hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan