• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verdienste berekenen per dag op verkopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

olivierp7

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2015
Ik werk sinds kort samen met een bedrijf dat wereldwijd via e-commerce allerlei artikels verkoopt.
Naar aanleiding van de advertenties die ik geplaatst heb en afhankelijk van het product en verkoopbedrag (Kolom B) krijg ik een commissie of CashBack (Kolom C). Doordat de eindklant zijn artikel nog kan terugsturen is er steeds een wachttijd (Kolom D) vooraleer ik uitbetaald word.

Nu zou ik graag willen zien in mijn Tabblad RESULTATEN afhankelijk van de verkoopdatum (Kolom A) en de wachttijd (Kolom D) wanneer ik juist uitbetaald krijg ( Kolom F), maar dan wel in chronologische volgorde per datum zodat ik dit kan opvolgen. Het kan dus best zijn dat de Geschatte datum van uitbetaling bij verschillende verkopen op dezelfde dag valt en heb ik de som nodig van deze verschillende verkopen.

Wie kan me hierbij helpen?
In tabblad Resultaten wil ik zien:
- Kolom A: datum van uitbetaling (chronologisch)
- Kolom B: het totaal aan CashBack dat ik die dag zou ontvangen
- Totaal onderaan van de CashBack over volledige periode.

Alvast bedankt

Bijlagen

Met een draaitabel kom je al een eind.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad wat ik zocht JV, alvast bedankt.
Graag had ik juist nog geweten hoe ik een datum die meerdere malen voorkomt in mijn draaitabel kan herleiden naar 1 vermelding en de cashbackwaardes optellen voor die dag?

Als het goed is komen alle datums maar 1x voor in de draaitabel

In jouw tabel is dat inderdaad het geval maar als ik dezelfde probeer aan te maken staan er datums dubbel en weet niet wat ik verkeerd doe. Ik werk met excel op Mac en blijkbaar kan ik de instellingen niet zien dat je gemaakt hebt voor de draaitabel.

Gebruik deze formule in F2 zodat je de "onzichtbare" tijden die aan de datums hangen weglaat.
Als de datums niet juist worden weergegeven, kan je nog op rechtermuisknop drukken in de kolom en dan groep opheffen.

Code:
=GEHEEL(A2+D2)

Ipv A2+D2

Laatst bewerkt:
Ik heb de draaitabel zelf eens gemaakt maar het lukt mij niet om bij 3 identieke data de som te maken van de cashback.
Zie bijlage

Volgens mij nog iets dat ik verder moet instellen in de draaitabel maar weet niet hoe.

Bijlagen

even een keer de draaitabel verversen en sorteren op datum.

Rechtermuisknop in de draaitabel en dan vernieuwen, zoals Vena al zei. Dat moet echt werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan