Verdwenen Alt-toetsen bij overschakeling van windows XP naar Notebook met windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Souris

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Berichten
43
Hallo Allemaal,
...op mijn Notebook met windows 7 werken de Alt-toetsen niet.
(Bijna) Alle suggesties op het forum uitgeprobeerd. Ook de aanwijzing onder HELP (Officè 2010) opgevolgd.
Het toetsenbord is klein en heeft fn-toetsen waarmee num lk wordt ingeschakeld. Het numerieke pad zit op de lettertoetsen rechtsboven in haast onzichtbare blauwe cijfers.
Ik schrijf veel brieven in het Frans en Duits en daarvoor zijn de Alt-toetsen onontbeerlijk.
Wie weet raad ?
Bij voorbaat hartelijk dank en groetjes,
Souris
 
doet de alt toets het alleen niet in je typprogramma? bijv. word of openoffice

of doet alt het gewoon niet? bijv. alt tab om naar een ander scherm te gaan.

of bedoel je dat bijvoorbeeld alt 137 (ë) niet werkt?

als dit bedoeld word...staat je numlock aan?

deze combinaties werken alleen met de linker alt en de rechter numpad (dus niet met de rechter alt of met de nummers boven de letters)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jeroentuin,
...bedankt voor je reactie.
De Alt-toetsen werken alleen niet in Office (Windows 7).
Alt-Tab gaat inderdaad een scherm terug.
Kun je hier wat mee ?
ik ben benieuwd.
Groetjes,
Souris

Hallo Jeroentuin,
...ik zo snel niet in de gaten dat beide reacties van jou waren.
Welnu, alt 137 leidt niet tot 137 (ë). Ik los dat op met ('') + (e).
num lk aan of uit maakt geen verschil.
Ik heb alleen een linker Alt-toets. Het maakt ook geen verschil of ik de witte cijfers bovenin gebruik of de blauwe cijfers in combinatie met fn.
Ook HELP gelezen van Windows 7 / Office 2010. Geen oplossing.
Kun je hier ook wat mee ?
Ik ben benieuwd.
Groetjes,
Souris
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jeroentuin,

Welnu, alt 137 leidt niet tot 137 (ë). Ik los dat op met ('') + (e).

als je weet dat het zo kan dan kan je dat toch met alles gaan doen

welke letters of symbolen heb je nodig waar je niet uitkomt dan?

of begrijp ik je vraag gewoon verkeerd?
 
Hallo Jeroentuin,
..natuurlijk zijn de meeste met enige fantasie wel te maken, b.v.: ctrl shift alt Z geeft Æ en ctrl shift alt L geeft Ø en ctrl shift alt : geeft ° (graad) maar er blijven er nog veel over waarvoor ik de combinatie nog niet gevonden heb of waarvoor geen combinatie te maken is.
Even verder zoeken dus.
Groetjes,
Souris

Hallo Jeroentuin,
…toch nog maar even verder gezocht. Systematisch. Combinaties, permutaties. Alle tabbladen van Word 2010 in Windows 7 doorgelopen. Een onverwacht avontuur. Wat de afwijkende karakters betreft, in het tabblad Invoegen, helemaal rechts, staat « Ω Symbool » en met het pull-down menu komen alle tekens beschikbaar.
Blijft nog de vraag waarom die bl..dy Alt-toesen op mijn notebook (HP Pavilion dm3) niet werken.
Groetjes en bedankt nog voor je reakties,
Souris
 
Laatst bewerkt:
Heren

Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.


Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop".

:eek:
 
Laatst bewerkt:
ik heb even je laptop nagekeken maar die heeft ook geen num pad en met de cijfers boven je letters werkt het ook niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan