Tijdens het bewerken van een opname (stoppunten toevoegen) verdwenen plotseling alle eerder opgenomen bestanden van mijn 80GB LG harddisk recorder. Eerst gaf hij nog aan dat het grootste deel van de HD gebruikt was, maar er 0 bestanden op stonden. Na het uitschakelen en opnieuw aanzetten bleek de harde schijf volledig leeg en beschikbaar voor nieuwe opnamen. Het lijkt wel of hij ongewild is gefomateerd. Een deel van de opnamen is mij zeer dierbaar en was nog niet op DVD gezet.
De Seagate schijf kan ik in een PC hangen maar dan wordt hij niet herkend. Heeft dit überhaupt wel zin, kun je de bestanden nog op één of andere wijze redden? Ik neem aan dat de opnamen zelf nog wel aanwezig zijn, maar het probleem zit in het bestandssysteem met de inhoudsopgave.
Ik beschik over diverse PC's en software waaronder Knoppix en Ghost, maar zou graag tips hebben hoe te handelen.
De Seagate schijf kan ik in een PC hangen maar dan wordt hij niet herkend. Heeft dit überhaupt wel zin, kun je de bestanden nog op één of andere wijze redden? Ik neem aan dat de opnamen zelf nog wel aanwezig zijn, maar het probleem zit in het bestandssysteem met de inhoudsopgave.
Ik beschik over diverse PC's en software waaronder Knoppix en Ghost, maar zou graag tips hebben hoe te handelen.