Verdwenen mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lateco

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
In de windows verkenner onder "Documents and settings"-"gebruikersnaam"-"Local Settings"-"Temporary Internet Files" ben ik als ik rechts klik en eigenschappen selecteer 5 mappen kwijt volgens het vervolgens geopende "eigenschappenscherm".

Hoe maak ik die zichtbaar?
Het zijn de mappen met de letter/cijfer combinatie.

Ik ben een zéér gevorderde gebruiker en heb alles ( denk ik dus ) zichtbaar staan wat nodig is om verborgen bestanden & mappen te kunnen weergeven, maar dit gaat me net even iets te ver.

East-tec eraser 2006 & Ccleaner & TuneUp Utillitys 2006 geven OOK aan dat die mappen er zijn en ze geven OOK de bestanden aan die er in zitten.

Waar zijn deze mappen zichtbaar te krijgen?

Ik begrijp dat je verborgen bestanden en mappen aan hebt staan.
Heb je ook beveiligde besturingssysteembestanden op weergeven staan?
Een vinkje bij "de inhoud van systeemmappen weergeven"?

Natuurlijk, maar dat zichtbaar maken is wat aan het verwijderen voorafgaat.

De betreffende zin: "Now anytime I double click this new shortcut icon, the previously hidden and virtually inaccessible folder pops right up".

Ik wil ze zichtbaar hebben omdat dan de inhoud automatisch te verwijderen is.
Wat niet zichtbaar is word niet verwijderd.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb alles staan zoals het moet om alles te kunnen beheren en te kunnen zien.

De hele map Content.IE5 is weg (verborgen)
Onder het originele Administrator account staat hij wel gewoon zichtbaar.

Heb ook nog even de "Work-around" van Boeing_737 bekeken en uitgevoerd wat daar beschreven stond.
En wat denken jullie ALLES word op die manier weer zichtbaar.
Maar dat is niet DÉ manier.

Iemand al andere ideetjes?

Heb ook nog even de "Work-around" van Boeing_737 bekeken en uitgevoerd wat daar beschreven stond.
En wat denken jullie ALLES word op die manier weer zichtbaar.
Maar dat is niet DÉ manier.
Waarom eigenlijk niet?
In de map C:\Documents and Settings komen nu eenmaal een aantal useraccounts voor die allemaal hun eigen reeks van rechten hebben. Als in jouw useraccount mappen en bestanden verborgen worden gehouden, die in het Administratoraccount wél zichtbaar zijn, dan kun je je afvragen, heb ik aan mijn useraccount wel alle rechten toegekend en indien dat zo is, dan heeft Windows XP hier een extra beveiliging ingebouwd. Zo zijn er wel meer trouwens. Tot slot, dit alles gelezen hebbend, wat is dan nog je probleem? Het Administratoraccount kom je toch ook in?

Gert, dat vat ook ik niet helemaal :confused: je doel is dan toch bereikt en dan is het niet goed?

Laatst bewerkt:
Ja je zou kunnen zeggen van wel, maar het is wel erg lastig om steeds aparte mappen te moeten benaderen om de boel echt schoon te maken.
Het is toch te gek voor woorden dat ik via een snelkoppeling op het buroblad wel toegang krijg en via de verkenner niet!
Ik heb dit ook nog nooit eerder mee gemaakt bij een vorige installatie was er hiermee nooit wat aan de hand.

Dat is idd. een visie ja, maar goed.......

Heb je overigens nog in de veilige modus gekeken?

Ik heb dit ook nog nooit eerder mee gemaakt bij een vorige installatie was er hiermee nooit wat aan de hand.
Als dat een Windows XP installatie was, zou ik me voor kunnen stellen dat met het dichten van allerlei beveiligingslekken, door Microsoft ook hier aanpassingen zijn gedaan.
Maar je kunt toch altijd op je systeem inloggen als Administrator? Dan kun je toch alles schoonmaken?

Trouwens, alles zal niet altijd lukken, sommige bestanden worden beschermd door het Windows Fileprotecting System, zodra je die verwijdert, poppen ze even later weer op.

zag dat je tune up utilities gebruikte. Dat heb ik ook gebruikt en dat heeft ervoor gezorgt dat dingen spontaan niet te vinden waren, of spontaan verborgen stonden, OF dingen waren gewijzigd. heeft een tijdje geduurd voordat alles weer normaal was, dankzij deze site heb ik aantal dingen terug kunnen draaien.

Geen idee of dit ook bij jou het geval is, maar je kan t proberen een backup van tune up terug te draaien ofzo :)

Ik heb in de veilige modus gekeken en daar is ook niet wat te vinden.

Administrator & schoonmaken! Via dat account gaat het ook niet automatisch, moet je alle gebruikersaccounts handmatig cleanen.
Microsoft & lekken dichten? Zou kunnen omdat het euvel zich pas de laatste maand openbaarde.

Tuneup Utillitys "goed gezegd, had ik nog niet aan gedacht" zou de boosdoener wel eens kunnen zijn want die maakt al lang gewiste bestanden weer zichtbaar en zodoende kwam ik er ook achter dat de bewuste mappen verdwenen waren.

Ik ga het uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan