Verdwenen mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
3
Hoi iedereen!

Allereerst even wat waardering dat deze plek op internet bestaat!

Maar nu mijn vraag;

Op mijn computer staat een map getiteld 'Downloads' waarin ik muziek en software download via bittorrent.
Hiervoor gebruik ik uTorrent.

Nu is het sinds gisteren zo dat maar een kwart van de mappen die er in horen te staan zichtbaar is.
De enige manier om de mappen te vinden is door in uTorrent met de rechtermuisknop op een torrent te klikken die ik aan het seeden ben, en dan vervolgens op 'open containing folder'
Ik kan de bestanden dan gewoon zien, en ze afspelen.
Wanneer ik vervolgens het adres van die map in de explorerbalk typ, kom ik ook gewoon op de goede locatie terecht, terwijl de map helemaal niet zichtbaar is als je de map downloads opent.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Verborgen bestanden weergeven.
- Bestanden van systeemmappen weergeven
- De bestanden zoeken met de zoekoptie van windows
- De bestanden opzoeken met verkenner
- De map downloads openen in firefox
- De map openen met de commandline (start > run > cmd)
- 3 miljoen virusscans
- Defragmenteren
- Registry mechanic
- Talloze keren opnieuw opstarten
- chkdsk: enkele beschadigde sectoren

Bovendien is de map een gedeelde map op het netwerk hier thuis, maar ook via andere computers kom ik er niet op. Ik heb al geprobeerde de map niet te delen maar dat maakte ook geen verschil.

Kan iemand me helpen?! Het is me echt een raadsel...
 
uTorrents ken ik niet, maar alle torrent-clienten hebben een optie (te bereiken via Gereedschappen, of Voorkeuren, of Instellingen) waar de gebruiker op kan/moet geven in welke map de gedownloade bestanden moeten worden opgeslagen. Ik zou beginnen met nakijken hoe die optie in uTorrent is ingevuld. Want doet de gebruiker niets, dan zit er een "default" directory in. Wat ik bedoel is: ga na of er niet twee mappen "Downloads" zijn gemaakt op jouw systeem. Een voorbeeld van de "default" mappen van Limewire:

C:\Documents and Settings\{username}\Incomplete, voor de nog niet helemaal gedownloade bestanden,

C:\Documents and Settings\{username}\Shared, voor de complete downloads.
 
mischien zijn ve mappen verborgen (in eigen schappen onder in kun je dat instellen)
 
mischien zijn ve mappen verborgen (in eigen schappen onder in kun je dat instellen)

Misschien ook niet. Kijk eens goed bij de dingen die hij zelf al geprobeerd heeft.
Onder mijn vista installatie met een ander torrent programma had ik een soortgelijk iets. Er werd een virtuele map aangemaakt waarin de bestanden opgeslagen werden. Helaas bleek, dat deze map niet benaderbaar was vanuit de verkenner, maar wel vanuit het programma zelf. De wWERKELIJKE data stond onder een hele andere map die gekoppeld was aan de virutele onbenaderbare map.

Ik heb toen spacemonger gebruikt om te kijken hoe mijn hd in elkaar zat. Ik had een 72 GB partitie maar de totale ruimte die spacemonger aangaf was 72 GB + de ruimte in de virtuele drive. In spacemonger leek het 2 keer opgeslagen te zijn maar er was 1 map virtueel en een ander gewoon en die kon ik wel benaderen.

Misschien is dit net zoiets?
 
gefixed.

Hehe, echt bedankt voor jullie aandacht, maar de reacties slaan kant noch wal.

Het probleem was dat de pagefile corrupt was, een paar keer chkdsk /f runnen was genoeg het probleem op te lossen.

Dus, als een van jullie ooit last heeft van een soortgelijk probleem, run chkdsk /f en start de computer opnieuw op.

nogmaals bedankt voor alles!
 
Hehe, echt bedankt voor jullie aandacht, maar de reacties slaan kant noch wal.

Pfff en daar moet ik dan moeite voor doen? Omdat nu toevallig de gegeven reacties niet de oplossing bieden slaan ze kant nog wal? Wij bieden mogelijke oplossingen, maar ondanks dat je bedankt zegt, krijg ik hier niet echt een gevoel van waardering uit. Wat een mannetje...
 
Ah, ja dat kwam misschien een beetje arrogant over.

Sorry, was een beetje gefrustreerd door al dat gedoe, maar ik ben echt oprecht dankbaar dat jullie de moeite hebben gedaan.
Dat is tenslotte wat dit forum in leven houdt.

Ga zo door!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan