Verdwenen schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

xVxixcxtxoxrx

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn c-schijf in mijn computer. Als ik kijk bij deze computer is er namelijk 98 GB van mijn harde schijf in gebruik, maar als ik deze vervolgens open en alle bestanden en mappen selecteer die erin staan hebben deze een totale grootte van slechts 67 GB. Ik heb de optie van verborgen mappen weergeven al ingeschakeld, dus het lijkt alsof er 31 GB gewoon verdwenen is. Ik hoop dat één van jullie me kan helpen deze verloren schijfruimte op de een of andere manier terug te krijgen.
Alvast bedankt,

Victor

Om te beginnen: windows verstopt ook bestanden, die je volgens mij zelfs niet onder verborgen bestanden kan vinden. O.a. het systeemherstelpunt. Deze kan je wissen door deze handleiding te volgen.

Daarnaast is het handig om een goede defragger te laten lopen. defraggler maakte bij mij vaak heel veel ruimte vrij. Ik ging soms van 15 naar 40 gig vrije ruimte. Let wel op! In het begin krijg je juist minder ruimte, laat hem helemaal eindigen (kan een paar uur duren). Ik ging van 15 gig vrij naar 2, naar 40. Uiteindelijk dus wel winst ;)

Als je naar mapopties gaat, dan heb je ( in XP ) dit :

EN:

Heb je die allebij aangevinkt en dan gecheckt?

En inderdaad, dan nog heb je waarschijnlijk minder dan je hebt gekocht omdat ie dan nog bepaalde delen verbergt.

Succes!
Dave

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb overigens vista op mijn computer. Orian, ik heb met dat defraggler gedefragmenteerd en nu heb ik opeens 124,0 GB op mijn C-schijf staan. Er is dus nog eens 26 GB aan ruimte afgegaan terwijl ik hier helemaal niets voor in de plaats heb gekregen. Ik heb hem helemaal laten lopen, maar waarschijnlij kheb ik dus iets fout gedaan. Hij zegt dat hij klaar is met defragmenteren, maar het gefragmenteerde deel blijft op 34% hangen, ik denk dat dit niet de bedoeling is, maar het lukt me niet dit naar 0% te krijgen. Ik wil natuurlijk ook graag deze verloren ruimte terug!
Alvast bedankt voor verdere hulp,

Victor

Laatst bewerkt:
Probeer eens een scan te doen met het programma Tune Up Utilities.
Deze is niet gratis, maar begin dit jaar hebben ze bij een PC Magazine een levenslange licentiecode weggegeven die nog wel op internet te vinden is.

Dit programma heeft een bepaalde sectie, Geheugen vrijmaken heet het, waarbij hij alle bestanden afgaat die niet nodig zijn zoals herstelpunten, backups van windows update, icoon dumps, temporaries van internet explorer/firefox enzovoort.

Het kan lang duren voordat de bestanden verwijderd zijn (vooral bij update backups), maar het werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan