Verdwijnen schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Ik gebruik Vista.
Nu heb ik het probleem dat er zonder enige reden schijfruimte verdwijnt. Soms wel meer dan 1 Giga bite per dag dus zonder dat ik iets download naar C:
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

komt het weer terug als je de pc opnieuw hebt opgestart? of als je ccleaner een keer heb laten draaien?

Hoe groot was je schijf bij aankoop, en hoe groot is hij nu?
Laat je schijf eens defragmenteren. Maak daarna een herstelpunt, en doe het volgende:
Start de verkenner.
Ga naar de desbetreffende schijf/partitie, waar je de herstelpunten opslaat (windows schijf (C)), en klik daar met de rechtermuisknop op. Klik dan op eigenschappen, en vervolgens naast de cirkeldiagram klik je op Schijfopruiming.
Vervolgens doet windows een scan naar bestanden die kunnen worden verwijdert. Ga bij het volgende scherm naar het tweede tabblad (Meer opties) en klik op Opruimen in het vak van: Systeemherstel en schaduwkopieën (tweede knop van boven dus). Waarschijnlijk vraagt vista (windows 7 en xp gelukkig niet) om een bevestiging of je wil doorgaan. Klik gewoon op doorgaan. In het venster: Weet u zeker dat u alle herstelpunten met uitzondering van het meest recente herstelpunt wilt verwijderen? Daar klik je op Verwijderen. Zo verwijdert windows alle oude herstelpunten, behalve diegene die je hieraan vooraf had gemaakt. Als je regelmatig een herstelpunt maak neem dat steeds meer ruimte in. Je zult het wel merken ;). Klik nu in het nog openstaande venster op het andere tabblad, en vink de opties aan die jij wilt verwijderen. Klik op ok en windows zal die aangevinkte opties verwijderen. Niet de opties verwijderen eigenlijk maar de bestanden van die opties. Maak vervolgens nog even een herstelpunt (je 2de nu dus) want dan hoef je dat in ieder geval niet nog een keer te doen als je het herstelpunt dat je aangemaakt hebt voor dit stukje alles opnieuw te doen. :thumb:

Ook kan je in indernet explorer je cookies even verwijderen. Dat gaat zo:
Start internet explorer. Druk tegelijkertijd op: ctrl+shift+delete, en vink de opties aan die jij wilt. Klik vervolgens op verwijderen of ok (wat er ook staat, in ieder geval geen annuleren:P)
In chrome gaat het precies hetzelfde, maar zet daar even het balkje van tijd zodanig dat het alle cookies die jij aanvinkt van ALLE periodes verwijdert en dus niet alleen van de laatste uur/dag/week/maand ofzo.

Laat ook eens gewoon je scanner lopen (volledige scan) want er kunnen natuurlijk ook rare virussen zitten die veel ruimte innemen als de tijd van computergebruik toenneemt. Als die iets vind gewoon verwijderen. Kyk ook eens naar de plaats waar je je back-ups opslaat. Dit kan zijn op een andere schijf, of andere partitie, maar kan ook op dezelfde schijf als die waar je Windows Vista opstaat. Verwijder alle back-ups, en maak één recente nieuwe aan.

Mijn ideeën zijn even op, en hier heb je in ieder geval vast wat aan;)

P.s.: Laat ook Ccleaner eens draaien, en ga daar ook naar de tab: register. Maak een back-up van je register (vraagt Ccleaner zelf;)) en klik op: Verwijder alle geselecteerde fouten. Alle fouten worden dus gedelete, en als dat goed is gegaan kan je de register-back-up zelf ook verwijderen. Maak dan ook gelijk weer je prullenbak leeg.

Laatst bewerkt:
Hoi,
met WinDirStat kun je snel zien waar je schijfruimte is gebleven en wie/wat daarvoor verantwoordelijk is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan