Verdwijnen van mappen in de map mijn documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellevp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2003
Berichten
1
Toen ik vandaag in mijn map 'mijn documenten' en vervolgens de map genaamd 'erasmus', de onderliggende mappen wilde raadplegen, bleek dat al de mappen, incl. de documenten daarin, verdwenen waren. Ook de onderliggende mappen uit de map muziek waren verdwenen... Ik heb niks aan mijn pc instelling veranderd, geen reorganisatie, defragmentatie of wat dan ook. Onder history vind ik nog wel enkele shortcuts (ter grootte van 1 kb), maar als ik klik op de link dan wordt er gebladerd en niks gevonden. Het frappante is dat niet alle onderliggende mappen in andere mappen (zoals de map 'eline') zijn verdwenen, alleen die voor de mappen onder muziek en Erasmus. De enkele documenten die niet in de map Erasmus verder onderverdeeld was in een andere map (zoals mijn cv) stond nog wel op zijn plaats.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en heeft dit kunnen verhelpen of weet iemand het antwoord op mijn probleem. De zoekgeraakte documenten zijn voor mij zeer waardevol, dus bij voorbaat dank voor de assistentie.
 
Heb je de mappen niet beveiligd en nu zijn ze onzichtbaar?
Geen virussen?
En als je systeem herstel gebruikt dan? 1-2 dagen terug zetten.
 
kijk eens bij mapopties.

Of daar verborgen bestanden weergeven aangevinkt staat.
 
Dit is de reden van de melding:
Ik heb ze niet beveiligd. Ik gebruik norton antivirus (2003), dus ik denk (hoop) niet dat het een virus is. Als ik systeemherstel doe en alles 2 dagen terug zet, zet ik dan ook alle data terug? Ik dacht dat alleen de instellingen daarmee terug gezet werden... zo ja, dan lijkt me dit zeker de moeite waard om te proberen. Waar kon ik dit ook alweer doen? Configuratiescherm, en dan? Alvast bedankt!

Dit bericht is naar de moderators en administrators gestuurd.

Reageer snel.

Jellevp,

Graag reageren dmv de Reageer knop en niet via attendeer de beheerder
 
Soms is het handig om een mapje op te slaan als: alleen lezen.
Als je dan via mapopties: verborgen bestanden weergeven uitgevinkt staat dan is dat mapje onzichtbaar (voor derden).
Systeem herstel: Start/Programma’s/Bureau Accessoires//Systeemwerkset/Systeemherstel


Groetjes
Falco

Je kan hier ook nog wat leuke tips krijgen over XP (wel op XP kliken): http://go.to/wintips
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er naar uit dat je bestanden toch gewist zijn. Probeer ze eens met dit programma terug te krijgen. http://www.recovermyfiles.com/Recover_Deleted_File_Types.html Hopelijk heb je nog niet te veel op je schijf gedaan, omdat hoe meer schrijfactie, des te lastiger wordt het om bestanden terug te halen.

Groeten Neleke

ps download e.a. liever op een andere pc dan die waar de bestanden op staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan