• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vereenvoudigen van handelingen in tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas2k

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Beste Mensen,

Waar ik mee zit;
Ik heb een 20 tal tabbladen met een tabel van excel 2007 met daarin veel informatie. Boven die tabel staan een aantal berekeningen die gegevens haalt uit de tabel er onder. Maar soms wil je wel eens iets veranderen in zo'n berekeningen. Maar ik ben het een beetje zat om dat dan ook 20 keer te wijzigen in al die 20 andere tabbladen. Is er een mogelijkheid om dit sneller te doen?

Groet Bas

Je kan de formule een naam geven.
Selecteer de Cel ga naar invoegen --> naam.

Vervolgens gebruik je overal ipv de formule de naam.

Groeten,
Jacques

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik zat eigenlijk meer te denken of het mogelijk is om 1 tabblad als een soort master-page te gebruiken zodat wanneer je iets veranderd niet alleen formules maar ook layout hij dat automatisch doorschakeld op de andere tabbladen.

Ja dat moet ook wel kunnen denk ik met VBA.

Op zich is dat plakken special en dan opmaak, formules en waarden.
Heb je een voorbeeld bestandje ?

Groeten,
Jacques

Beste bas2k ;)

Heb je soms een voorbeeldbestandje van 1 tabblad met daarin je tabel.
Zet er ook in wat je soms wil veranderen.
Zonder gevoelige informatie.

Groetjes Danny. :thumb:

Yes Bij deze,

Kijk de info boven de tabellen is op elk tabblad gelijk daaronder veranderd de info. Maar soms wil ik dat deel daarboven wel veranderen omdat ik bijvoorbeeld een beetje formule heb gevonden of omdat ik andere informatie uit m'n tabel wil halen... Maar hoe kan dat zonder dat ik al die tabbladen af moet om het te veranderen...(zijn namelijk 43 tabs in mijn originele bestand.)

Bijlagen

Ik zou het zo doen, zie voorbeeld bestand.
Maar wacht ook even op Danny, die is beter dan ik :D

Groeten
Jacques

Bijlagen

Beste bas2k ;)

Aangezien alle tabellen gelijk zijn op alle Tabbladen zou ik het volgende adviseren.

Secteer alle tabbladen.
Dit doe je als volgt:

Klik op Blad1, ga naar Blad43 hou de SHIFT-toets ingedrukt en klik op Blad43
Nu zijn ze alle 43 geselecteerd.

Nu kan je de formules veranderen en veranderen ze op alle tabbladen.

Klik daarna op 1 tabblad om alle geselecteerde bladen op te heffen.

Groetjes Danny. :thumb:

Owwww...dat deed ik wel altijd om de view op elk tabblad te gelijk te houden..wist niet dat je ook cellen etc. kon veranderen. Sim-pel. :eek:

Thnx people en een fijne avond

bas2k, zet je de vraag dan nog even op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan