• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verfraaien invulvelden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hoppa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoppa

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Hallo,

We kennen binnen excell allemaal wel de popdown menus ed dmv bv validatie. Ik zie in softwareproggies van derden ook wel mooie invulvelden. Daar vul je iets in dat vervolgens in een sheet wordt ingevuld. Dus in plaats van rechtstreeks op het veld te gaan staan. Je zou het een invulbox kunnen noemen.

Is dit hogere excelprogrammataal of is daar ook een handig tooltje voor?
Of anders een link met goede uitleg? Ik ben geen ster in programmeren.

mvg

Hoi,

Dit zijn userform's en worden gemaakt in VBA ...enige ervaring met macro's wel vereist.

hier een site waar je stap voor stap iets in die richting kan maken.... deze is gemaakt voor Word maar met een paar
aanpassingen ook in excel bruikbaar.

http://www.femda.com/tipofday/tipofday.asp?CD=0&ID=tp0986735100

een leuke basis om iets in die richting te beginnen.

mischien zijn er meer mensen met ideetjes.

en je kan altijd hier op het formum terecht met je vragen natuurlijk

Thx

Ik ga eens kijken wat ik ervan kan bakken.

Enne......nooit te oud om te leren? Je hebt toch niet naar mijn leeftijd gekeken?javascript:smilie(':)')
smile

Jouw leeftijd <Grijns>... dit liet me onmiddellijk zoeken naar je leeftijd. Maar die is helaas niet te vinden. Dit laat me het ergste vermoeden :D

Neen... Eric zet deze zin altijd onder zijn berichten. Moet je zeker niet persoonlijk opnemen.

Luc

Ja ja,

laten we het er maar op houden dat ik nog van de generatie ben die zijn vader nog de kolenkit zag bijvullen.....................

Ik nam het al niet zo serieus hoor!!!!!

Terug naar de topic: Was een prima tip. Heb inmiddels de eerste schreden op het pad der userforms gemaakt.

Dit opent perspectieven.

Groet

mooi ....leuk om te horen
succes en als je er niet meer uitkomt

horen we het wel.

en die tekst kwam omdat een moeder van een jonge van 11 zij dat haar zoon te oud was om te leren ...vandaar ben zelf 30+ en leer elke dag nog..
en niet alleen met excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan