Vergader locatie verwijderen in Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

loosoft1

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Als ik een vergadering plan in Outlook 2010 (Exchange server), dan kan ik handmatig een locatie intypen. Alle ingetypte locaties worden onthouden en zijn zichtbaar in het pull-down menu.
Vroeger (Oultook 2003) kon ik een locatie verwijderen door in het pull-down menu er op te gaan staan en dan op de knop "Delete" klikken. De bewuste entry verdween dan uit het pull-down menu.
Dat lukt niet meer.

Hoe verwijder ik een (handmatig ingetypte) vergader locatie?

Bijlagen

• Outlook vergaderlocatie.jpg
    Outlook vergaderlocatie.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 83
Eigenlijk een google-vraagje.
hier wordt uitgelegd waar je het kunt verwijderen. Overigens verwijder je met die instructie alle eerder ingetypte vergaderlocaties.
Mogelijk bevat de registerwaarde LocationMRU leesbare waarden, elk op een aparte regel. Indien ja, dan kun je door het dubbelklikken op de registerwaarde en dan de 'foute' regel eruit verwijderen het fixen zonder de volledige lijst te wissen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

ik had al gezocht op Google, maar niets gevonden.
Hartelijk dank voor je antwoord. Ik zal aan de boys van de helpdesk vragen of ze die registersleutel voor mij willen verwijderen (wij zelf hebben daartoe geen rechten :(

In ieder geval bedankt voor je hulp.

Graag gedaan.

Het is overigens geen registersleutel maar een registerwaarde.
Je hebt er wel rechten voor, want is een registerwaarde onder HKEY_CURRENT_USER maar mogelijk mag je regedit.exe niet gebruiken.

We horen wel (zodra uitgevoerd) of het je geholpen heeft.

Tijs.

Even kleine toevoeging: Mocht je reg.exe wél mogen gebruiken/aanroepen, dan werkt het volgende (even uitgesplitst voor een aantal Office/Outlook versies).
Overigens raad ik je aan om het uit te voeren als Outlook volledig afgesloten is en de commando's hier beneden flitsen voorbij, dus je ziet (na aanroep) alleen heel kort een resultaat voorbij vliegen:
Outlook 2013
[Windows-toets]r toetscombinatie -> reg.exe delete HKCU\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook\Preferences /v LocationMRU /f
Outlook 2010
[Windows-toets]r toetscombinatie -> reg.exe delete HKCU\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Preferences /v LocationMRU /f
Outlook 2007
[Windows-toets]r toetscombinatie -> reg.exe delete HKCU\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Preferences /v LocationMRU /f
Outlook 2003
[Windows-toets]r toetscombinatie -> reg.exe delete HKCU\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Preferences /v LocationMRU /f

Als het Uitvoeren vakje is uitgeschakeld, dan kun je proberen of een snelkoppeling naar de uit te voeren reg.exe opdrachtregel werkt als je erop dubbelklikt.

Tijs.

Hoi Tijs,

ik heb gekeken met regedit, maar de waarde :HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Preferences\LocationMRU bestaat helemaal niet.

Rara??

a. Ik neem aan dat je niet eerst mijn reg.exe instructie hebt gevolgd vóórdat je met regedit.exe er naar bent gaan kijken, want dan zou (indien gevonden) de registerwaarde al verwijderd zijn.
b. Indien inderdaad LocationMRU niet (alvast) verwijderd zou zijn: Klik eens op de "pijltje naar beneden" rechts waar je de locatie zou intypen. Als daar jouw 'oude' vergaderlocatie niet wordt getoond, dan staat blijkbaar in de GAL (Global Address List) of waar dan ook maar naar gekeken wordt voor aanwezige vergaderlocaties die 'oude' vergaderlocatie nog steeds in die lijst en dan zou het probleem niets te maken hebben met LocationMRU.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan