Vergelijkbare videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Mijn zoon zijn videokaart is hoogstwaarschijnlijk kapot er zit een EVGA E-Geforce 9800 GTX in
ik wil nu iets gelijkwaardigs kopen maar er is zoveel op de markt dat ik de weg ff kwijt ben

hij heeft de Paradigit Enforcer E 738 GTX nu plm 3 jaar oud met Win 7 Premium

Hij gamed op de PC voornamelijk Skyrim en World of warcraft

Laatst bewerkt:
€ 200 t&m €250 maar mag ook minder als er een goeie bijzit

Laatst bewerkt:
Binnen dat budget kan je een flink krachtigere kaart halen. De vraag blijft echter wel: welke voeding zit er nu in het systeem?

Met behulp van die info kunnen we oordelen of dat de voeding wel krachtig genoeg is voor de beoogde videokaart. Ook zou informatie over de rest van het systeem nuttig zijn om te oordelen of dat de boel niet in onbalans geraakt.

De voeding is 520 Wat de rest van de PC info heb ik nog niet kom zo spoedig mogenlijk

Gezien de rest van de onderdelen zou ik niet een veel betere kaart aanraden dan een GTX750 Ti, leuke zuinige kaartjes en al een stuk sneller dan de GTX9800:
http://tweakers.net/pricewatch/zoek...UlQLHE4mS4SEFqsidQna6hjlJBYnpqcGZVqpKVoYFBLQA

Lees hier ook een review over deze kaartjes:
http://tweakers.net/reviews/3415/nvidia-gtx-750-ti-de-snelste-onder-de-75-watt.html

Mocht je meer uit willen geven, dan kan dat natuurlijk ook. Maar het probleem is dat de processor & werkgeheugen dan gaan bottlenecken en het dus eigenlijk geen nut heeft. (ik hoop ten zeerste dat er meer dan 2GB in zit, zoals vermeldt op de bon)

Dat is inderdaad een prima kaart ;)

Naar mijn mening stop je dan al genoeg geld in het systeem ;)

Dat is inderdaad een prima kaart ;)

Naar mijn mening stop je dan al genoeg geld in het systeem ;)

bij Paradigit verteld men mij dat deze kaart niet past aansluiting oude Kaart is PCI en die ik wilde is PCI-E

maar als ik kijk dan staat er bij de info over de pc die ik bijsloot bij het moederbord wel pci-e

Laatst bewerkt:
Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat de GTX9800 een videokaart is met een PCI-e aansluiting, dus de nieuw op het oog zijnde videokaart gaat daar gewoon in passen ;)

de R7 260X is net ietsje krachtiger (scheelt niet heel veel), maar verbruikt ook wat meer stroom. Je voeding kan de R7 260X met gemak aan, dus die geeft wel de meeste bang-for-buck (beste prestatie/prijs verhouding).

het is de R7 260X geworden hartelijk dank voor het advies.
en u en alle stafleden en leden een prettig Kerstfeest en alle gezondheid en beste wensen voor 2015

jij uiteraard ook fijne feestdagen en de beste wensen toegewenst ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan