• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken en invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpbergen

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Berichten
26
Hallo,

Ik ben niet zo heel goed met Excel en wil iets doen waarvan ik weet dat het mogelijk moet zijn, en vast heel eenvoudig is, maar ik kom er niet uit. Bekijk bijlage Handicap_Score_Nieuw.xlsx Het gaat om het berekenen van een handicapscore aan de hand van het verschil met een vaste waarde. In één kolom staat dat verschil, afhankelijk van wat de waarde is van dat verschil, moet dat vergeleken worden met een andere kolom en de nieuwe waarde die daar naast staat, moet dan als handicapscore in de kolom voor handicap komen te staan als nieuwe waarde.

Simpel toch?

Heb het al bekeken en geprobeerd met als, als aantal, index, wienig haakjes en heel veel haakjes, maar krijg vooral heel vaak #####, #waarde, of gewoon de melding van excel "Weet je eigenlijk wel waar je mee bezig bent:confused:???"

Is er iemand die mij hiermee wil helpen? Alvast dank voor de moeite.
 
Probeer deze formule eens:
Code:
=VERT.ZOEKEN(AFRONDEN(I2;2);L$2:M$1000;2;ONWAAR)
Deze formule geeft bij een aantal regels een foutmelding, omdat de waarde niet gevonden kan worden. Je zult daarom de gegevens in kolom L en M wel uit moeten breiden met alle mogelijke waarden van kolom I.
 
Gelukt!
Heb hem uitgebreid en onwaar verandert in waar, en het werkt.
Helemaal blij en weer wat nieuws geleerd in excel.
Thanks!!!! :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch nog niet goed genoeg geleerd!
Als je onwaar gewijzigd hebt in waar en als je gegevens nog in dezelfde volgorde staan als in het bestand bij je eerste bericht, dan kun je foutieve resultaten verwachten. Kijk in de Excelhelpfile bij vert.zoeken en 'benaderen'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch nog niet goed genoeg geleerd!
Als je onwaar gewijzigd hebt in waar en als je gegevens nog in dezelfde volgorde staan als in het bestand bij je eerste bericht, dan kun je foutieve resultaten verwachten. Kijk in de Excelhelpfile bij vert.zoeken en 'benaderen'.

Dank voor de opmerking. Ben het inderdaad wel aan het nakijken nu.
 
Kolom L (en de bijbehorende kolom M) staan aflopend gesorteerd (van hoog naar laag).
Als je die oplopend noteert (van laag naar hoog), dan kun je in je functie wel WAAR gebruiken in plaats van onwaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan