• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken en kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dokman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2023
Hallo,

ik ben bezig met en bestand waar in gegevens verwijdert en geplakt moeten gaan worden.
ik heb en bestand bij gevoegd. en ook in het bestand uit gelegd waar ik tegen aanloop
en wat ik graag zou willen.

Al vast bedankt voor jullie hulp.

Bijlagen

Kun je niet beter met power query je gegevens inladen ipv kopieren plakken.
Ik heb even één nummer veranderd omdat er geen gelijken waren.
Als dit de bedoeling is?

Mod edit: Bestand verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jverkerk

Volgens mijn heb je en verkeerd bestand verstuurd?

In G2 op werkblad Orders, doortrekken naar beneden:
Code:
=INDEX(Mallen!A:C;VERGELIJKEN(E2;Mallen!C:C;0);2)
Maar in dit geval levert het geen malnummer op omdat geen van de artikelnummers op het werkblad Orders voorkomt op het werkblad Mallen.

Dat bedoel ik maar denk dat er alleen en fout zit. want als ik het nummer 17 verander in het tabblad Mallen dan krijg ik en foutmelding. ga ik en nummer toevoegen dan krijg ik ook foutmeldingen.

Welke excel versie gebruik je?

Dan werkt X.zoeken volgens mij niet.

Die power query oplossing is dat wat?

Dat zou wel kunnen maar dit is via werk. En denk niet dat ze daar op zitten te wachten. Ik doe af en toe Excel tussen mijn andere bedrijven door.

Dankje had zelf ook al wat gevonden alleen daar stond =IFERROR en was het even vergeten om te zetten naar het Nederlands.

Maar Bedankt jverkerk

Nog 1 vraagje. in tabblad Orders haal ik mijn gegevens uit en ander excel bestand deze copieer en plak ik. mar hij neemt dan ook alles mee wat in Voorwaardelijke opmaak staat. is er en script die alles weg haalt op voorwaardelijke opmaak. want er hoeft niets te staan van mijn.

Wat ik al zei, haal het op met power query.
Anders krijg je misschien een vba die het weg haalt, mijn vba kunde is erg matig.

Bijlagen

Gewoon kopiëren en plakken als waarde.

ik heb het voor elkaar mag ik jullie bedankt en een goed weekend wensen.

Deze verwijdert alle opmaak.
En dat met mijn beperkte vba kennis, hahahaha.
Code:
Sub VerwijderAlleOpmaak()
    ActiveSheet.Cells.FormatConditions.Delete

ActiveSheet.Cells.ClearFormats
End Sub

Als je klaar bent zet hem dan op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan