• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken en overnemen van getallen op meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoriMe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2013
Hallo,

Wie kan mij helpen? Ik heb al gezocht op het internet en op de site, maar kom toch niet echt iets passends tegen voor mij probleem.

Ik heb een document met een tabblad voor elke maand 1 en een tabblad met het totaal. In de tabbladen per maand zijn verschillende gegevens zichtbaar (verschillende namen, nummers en bedragen) en de cellen wisselen van regel (dus de ene keer begint het document op rij 6 en de andere keer op rij 4).

Het is de bedoeling dat ik over meerdere tabbladen heen kan zoeken naar een criterium waarna een optelling wordt gedaan van hetgeen overeenkomstig aan het criterium. Met verticaal zoeken moet je alsnog 12 keer een tabblad aanklikken en ik heb het gevoel bij de som formules ook.

Iemand nog een slim idee hiervoor?

Bijlagen

Deze oplossing werkt, alleen ik ken de formule helemaal niet en kan die ook niet terugvinden. Kun je er wat meer over vertellen zodat deze ook in andere overzichten gebruikt kan worden (en ik dus weet hoe ik hem kan gebruiken)? Alvast bedankt.

De uitleg is in principe duidelijk, maar ik krijg hem nog niet werkbaar in een ander werkblad (#naam?). En hoe kan ik een aanpassing doorvoeren in welke tabbladen er gezocht wordt of ligt dit vast en gebeurt dit in alle tabbladen, behalve degene waar de formule in staat?

Je kan in de macro-functie het tabblad wijzigen waar niet in gezocht moet worden, in al de anderen wordt er gezocht of post je bestand eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan