• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijken en zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkes18

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Ik heb een excel blad waarin ik de computer de radiatoren wil laten vinden die ik nodig heb.

Nu heb ik met wat simpele formules (tenminste voor jullie) wel iets in elkaar weten te flansen maar nu is het de bedoeling dat ik met een paar gegevens alle correcte gegevens eruit filter zodat het een stuk makkelijker kiezen wordt want het is nu nog vrij onduidelijk.

Net als dit verhaal daarom voeg ik het bestand toe zodat het misschien iets duidelijker wordt voor jullie.

Het probleem zit hem in werkblad 2 genaamd "radiatoren". Als jullie eruit komen ben ik zeer dankbaar.

Groeten,
henk

Bijlagen

Dag

In sheet "radiatoren", de groene en rode cellen, staan verwijzingen naar verkeerde cellen. Ofwel pas je alles aan in die formules (en ook in de Voorwaardelijke Opmaak), ofwel zet je de criteria van J3:L3 naar J4:L4.

Geef nog eens wat meer uitleg over wat je wilt en hoe. Dan weten wij waar we naartoe moeten.

Wigi

Wigi zei:
Dag

In sheet "radiatoren", de groene en rode cellen, staan verwijzingen naar verkeerde cellen. Ofwel pas je alles aan in die formules (en ook in de Voorwaardelijke Opmaak), ofwel zet je de criteria van J3:L3 naar J4:L4.

Geef nog eens wat meer uitleg over wat je wilt en hoe. Dan weten wij waar we naartoe moeten.

Wigi

Het was teveel werk om al die formule om te zetten dus heb is l4 laten door tellen naar beneden dus l5=l4 l6=l4 l7=l4 enz.

Als je de tekst onder l4 een andere kleur maakt dan snap komt alles te voorschijn

En hetgeen ik precies wil is een formule die alle radiatoren eruit filtert die voldoen aan de critiria dus:

lengte
hoogte
afgifte

Een radiator mag ook minder lang zijn
een radiator mag ook lager zijn
maar een radiator moet minimaal de opgegeven afgifte hebben.

Als je nog iets wilt weten vraag het gerust

henkes18 zei:
Het was teveel werk om al die formule om te zetten dus heb is l4 laten door tellen naar beneden dus l5=l4 l6=l4 l7=l4 enz.

Als je de tekst onder l4 een andere kleur maakt dan snap komt alles te voorschijn

En hetgeen ik precies wil is een formule die alle radiatoren eruit filtert die voldoen aan de critiria dus:

lengte
hoogte
afgifte

Een radiator mag ook minder lang zijn
een radiator mag ook lager zijn
maar een radiator moet minimaal de opgegeven afgifte hebben.

Henk,
Deze is gemaakt op de criteria hoogte en afgifte.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan