• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken in Excel en uitkomst weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

janjorritsma

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
22
Beste allen,

Een tijdje geleden heb ik met hulp van een forumlid een oplossing gevonden voor mijn probleem. Helaas ben ik nu wat aan het uitbreiden in mijn bestand en blijkt het niet helemaal te werken zoals ik had gehoopt. Naar veel speurwerk en proberen lukt het mij maar niet om tot een oplossing te komen. Het is namelijk zo dat ik drie tabbladen heb met in het eerste tabblad regels tekst, op het tweede tabblad stamnummers en op het derde tabblad de uitkomst. Het is de bedoeling dat het eerste en tweede tabblad met elkaar wordt vergeleken en uiteindelijk de overeenkomsten op het derde tabblad weergegeven worden. Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeld bijgevoegd.

Bekijk bijlage vb bestand vergelijken met uitkomst.xlsx

Het gaat er om dat als een nummer van het tweede tabblad voorkomt in het eerste alle records bij uitkomst worden getoond. In het tabblad uitkomst staat een matrixformule, maar ik vermoed dat daar een foutje in staat.
Het zou fijn zijn als iemand mij een zetje naar de juiste oplossing kan geven.

Alvast bedankt en groet,
Jan
 
Matrixformules moeten afgesloten worden met Ctrl-Shift-Enter. Daarna verschijnen automatisch accolades om deze formule. Daarna zou de formule volgens mij goed moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Excuses voor mij late reactie, maar het werkt perfect! Ik heb er al veel plezier van gehad. Hartelijk dank Rebmog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan