• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken met EN op 5 zoekcriteria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sylvester,
Volgens mij heb je spijker op de kop geraakt.
Op het eerste gezicht is dit wat ik wil.
Ik moet nog wel de formule bestuderen hoe dit nu precies werkt.
Al doende leert men niet waar.

Snb,
Dank voor je reactie en bijdrage.
Ik zal je oplossing nog even toetsen.

Forumleden,
Bedankt voor je bijdrage.
Ik ga van het weekend genieten.
Volgende week eens met een frisse blik de oplossingen bestuderen.
Prettig zonnig weekend en tot volgende week.
 
Als het om enkele duizenden rijen gaat kan het met een array formule kritisch worden.
Een array formule is te voorkomen door hulpkolommen te gebruiken, bijv 3 voor elke conditie één. Een vierde kolom bepaalt het antwoord. Zeker zolang je nog bezig bent de condities te ontwikkelen is dat veel eenvoudiger: verdeel en heers. Laat je niet verleiden om hulpkolommen taboe te verklaren. Gebruik wel altijd tabellen (Invoegen > Tabel), dan zal excel de formules voor je "bijtrekken" als je een nieuwe regel toevoegt.
 
Goedemorgen forumleden,
De oplossing van snb krijg ik niet goed aan het werk. Echter de oplossing die Sylvester aanbood werkt perfect.
Wat ik zelf lastig vindt zijn de genestelte formules. Ik kom in de antwoorden van forumleden allerlei zaken tegen die nieuw zijn. De + voor VERGELIJKEN bijvoorbeeld. Ook het inzicht om het probleem op te lossen kost mij moeite. De reactoren echter schudden dit zo uit de mouw naar het lijkt. Heb je tips om deze ruime 50'er het inzicht te verkrijgen dan hou ik mij aanbevolen. Google is normaliter mijn vriend, deze laat echter op dit gebied mij in de steek.
Elke reageerder wil ik bedanken voor zijn inspanningen, Bedankt!

Groetjes,
 
hallo Victor,
ruim in de 50 , Junior Member staat er bij je naam.
moet dat nog aangepast worden ouwetje ? :thumb:

Ps, ik ben van 15-6-1953 :eek: :d
 
Goedemorgen forumleden,
De oplossing van snb krijg ik niet goed aan het werk. Echter de oplossing die Sylvester aanbood werkt perfect.
Wat ik zelf lastig vindt zijn de genestelte formules. Ik kom in de antwoorden van forumleden allerlei zaken tegen die nieuw zijn. De + voor VERGELIJKEN bijvoorbeeld. Ook het inzicht om het probleem op te lossen kost mij moeite. De reactoren echter schudden dit zo uit de mouw naar het lijkt. Heb je tips om deze ruime 50'er het inzicht te verkrijgen dan hou ik mij aanbevolen. Google is normaliter mijn vriend, deze laat echter op dit gebied mij in de steek.
Elke reageerder wil ik bedanken voor zijn inspanningen, Bedankt!

Groetjes,

Sylvester,
Ik begrijp de boodschap!
Je wordt wijzer naarmate je ouder wordt, er is dus nog hoop voor mij.
 
Sylvester,
De datum vandaag is was mij nog geen eens opgevallen.
Shame ons me :-(
Van harte gefeliciteerd en nog een fijne avond.

Groetjes,
Victor
 
@Victor
Dat kan je goed maken door ons een stuk taart te trakteren aan alle felicitanten, mag ook een kopje koffie er bij.
 
Gefeliciteerd Sylvester! Respectabele leeftijd! Aan je bijdragen te zien functioneert het allemaal nog prima! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan