• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijken op basis van 2 waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralphhaak

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Goedenavond,

Ik heb 2 werkmappen. Ik wil uit werkmap mijn-activiteiten.xls de status op basis van 2 voorwaarden (Huisnummer en postcode+woonplaats) weergeven in de werkmap melding aanmaken.xls op het blad meldingen. De problemen waar ik tegenaan loop is dat de waardes uit de cellen niet gelijk zijn.

Ik ben de afgelopen 2 dagen als bezig geweest met de formules index, verticaal zoeken en vergelijken enz.. maar de formules worden mij dan zo complex dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen.

Wie kan mij op weg helpen?Bekijk bijlage melding aanmaken.xlsxBekijk bijlage mijn-activiteiten.xls

Laatst bewerkt:
Als je ook wil aangeven wat de bedoeling is dan. Even jouw twee bestandjes tot één samengevoegd met het filter in beide tabjes op Groenezoom 96. En nu? In de ene staan drie dezelfde records? Het samenvoegen of splitsen van adressen en deze vergelijken gaat overigens bijna nooit 100% goed.

Dus graag wat meer uitleg.

Bijlagen

Suggestie

Hallo,

Je wilt dus de status die in werkmap "Mijn activiteiten" staat ook zichtbaar maken bij het overeenkomende adres in de werkmap "Melding aanmaken". Begrijp ik dat goed?

Omdat je met twee voorwaarden werkt, die pas gelden als ze in beide werkbladen op dezelfde regel staan is dat inderdaad ingewikkeld.

Suggestie: Voeg op beide werkbladen deze voorwaarde eerst samen. Dus maak een extra kolom in "Mijn activiteiten" waarin je postcode en huisnummer als tekst hebt staan gebaseerd op kolommen B en D. (Moet je de postcode eerst even uit het veld met de woonplaats slopen, maar dat kan wel.) Maak in het werkblad "Melding aanmaken" een vergelijkbare kolom op basis van bestaande kolommen E en H.
Ga vervolgens vanuit die kolommen werken met b.v. Verticaal zoeken vanuit de werkmap "Melding aanmaken" in de werkmap "Mijn activiteiten".

Is nog steeds wel een beetje puzzelen, maar dan is het probleem van die dubbele voorwaarde opgelost.

By the way: zijn deze gegevens een demo of echt? Misschien beter niet de daadwerkelijke adresgegevens van je klanten uploaden....

Groeten,

Philip

Je wilt dus de status die in werkmap "Mijn activiteiten" staat ook zichtbaar maken bij het overeenkomende adres in de werkmap "Melding aanmaken". Begrijp ik dat goed?
Dit klopt als een bus. Het grote probleem is dat het bestand "Mijn activiteiten" meerdere keren per dag overschreven word hierin kan ik dis geen aanpassingen doen. Daarnaast zijn de waarden uit de 2 bestanden niet exact overeen. In werkmap "Mijn activiteiten" staan adres+huisnummer+toevoeging huisnummer en postcode+woonplaats in één cel. In werkmap" Melding aanmaken" staat het adres los alleen staan hierachter een elke keer een aantal spaties. Daarnaast het huisnummer dat is wel een exacte waarde maar in het bestand "Mijn activiteiten" hebben ze daar weer een - en toevoeging aan toegevoegd. plaatsnaam en postcode zijn wel aan elkaar te plakten zover was ik wel gekomen. om die exact overeen te laten komen.
Daarom wilde ik graag zoeken op huisnummer zonder toevoegingen/postcode/ en datum met een variable van max 14 dagen en de uitkomst is dan de waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan