• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken van 2 criteria en vervolgens bijbehorende cel kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoriMe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2013
Ik wil een planning maken waarin ik de totale omzet kan berekenen. Nou is het zo dat wij verschillende tarieven hebben voor de klanten en per medewerker voor de verschillende klanten.
Ik wil dus een formule maken die kijkt naar de klantnaam én de medewerker en die dan het bijbehorende tarief kiest. Ik ben alleen een beetje in de war welke formule nu het beste hiervoor kan werken (verticaal zoeken, som.als, etc).

Bedankt alvast voor de hulp!

Bijlagen

Die is ook al enkele keren voorbij gekomen:
Code:
=INDEX($A$14:$D$17;VERGELIJKEN($B4;$A$14:$A$17;0);VERGELIJKEN($A4;$A$14:$D$14;0))

Die vergelijking heb ik niet kunnen vinden. Bedankt voor de oplossing!

Helemaal mee eens en ik was er al mee bezig :) Bedankt voor de tip, ik zal daar ook nog eens kijken!

Is het trouwens ook mogelijk om deze formule uit te breiden? Nu wordt er dus naar twee criteria gekeken, maar zou dat ook mogelijk zijn met 3? Aangezien ik al wat meer mogelijkheden zie met deze formule, wil ik mijn overzicht gaan uitbreiden door met de formule uit te rekenen hoeveel uren er per persoon, per klant in een bepaalde periode staan. Ik heb in een ander tabblad een overzicht staat waar weer de klantnamen en mdw terugkomen met daarachter het aantal uur welke zij werken aan een bepaalde klant in een bepaalde periode.

Als de formule dus ook zou kunnen kijken naar de maanden en dan pas de gegevens overnemen die achter de klant en mdw staan, dan zou dat super zijn. Ik ken wel de mogelijkheid met ALS, maar dan moet je 12 keer verwijzen. Hopelijk is er een veel snellere manier die ik nog niet ken.

Lorime

Kijk eens naar somproduct

Of plaats een voorbeeldbestandje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan