• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken verschuiving & Grootste

Status
Niet open voor verdere reacties.

gl3nn1987

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Dag iedereen ik heb een vraag. Ik moet aan de hand van de opties verschuiving vergelijken en grootste de naam van het juiste aandeel zien te krijgen. Het moet perse met deze functies, maar momenteel krijg ik het er niet uit.

Grootste functie werkt prima maar als ik hem in het totaal verwerk gaat het mis. Ik heb ook verder nog nooit met deze functies gewerkt dus als iemand mij zou kunnen helpen scheelt het enorm.

=VERSCHUIVING(B2;VERGELIJKEN(GROOTSTE($B3:$AX3;1);B3:AX3;0);48)

Bestand zit in de bijlage. Heb in AY3 het geprobeerd. de rest staat alleen de grootste funtie in

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Uit de vraag maak ik op dat dit een soort huiswerk is. Helaas doen we daar niet aan.

In jouw formule
Code:
=VERSCHUIVING(B2;VERGELIJKEN(GROOTSTE($B3:$AX3;1);B3:AX3;0);48)
heb je slechts 3 parameters voor de functie verschuiving gebruikt. Dat moeten er normaal gesproken 5 zijn.
Waar heb je 48 ( laatste getal in formule ) vandaan ?

Ja klopt, maar dat mag best een keertje zo een vraag toch. Ik zoek het zelf netjes uit stuit alleen op een probleem erin, de opdracht is ook vele malen groter maar ik kom niet uit deze formule vandaar. Kan verder ook niet echt het antwoord op internet vinden verder.

Ja de 48 staat voor het aantal kolommen naar rechts. (stond aangegeven in het formule blokje in excel en wat ik op internet erover vond kwam hij veelvuldig met 3 ipv 5 tekens voor vandaar)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Is idd niet erg maar je krijgt waarschijnlijk geen pasklaar antwoord. Je mot er tenslotte iets van leren.

Met verschuiving is het mogelijk een bepaald bereik aan te geven. In jouw geval is dat bereik 1 cel groot nl. de naam van het aandeel.
Dus in dit geval is het mogelijk om te volstaat met 3 parameters.
De 2e en 3e parameter geven de linker bovenhoek van deze cel aan.
Code:
=verschuiving($b$2;rij;kolom)
Het gedeelte met vergelijken en grootste geeft aan hoeveel kolom je moet opschuiven om de cel te vinden. De cel bevindt zich altijd in regel 2 daar staan immers de namen.
Dus dat wordt iets als
=Verschuiving($b$2;0;jouw formule met vergelijke etc )

succes

Allereerst bedankt,

Maar mijn opdracht is slechts t analyseren van de gegevens die ik zo moet verkrijgen. Maargoed zelf wil ik het toch wel graag begrijpen. Ik ben er nu toch uit, dankzij jou, ik had de rij en kolom omgedraaid, maar aan jouw reactie te zien is dit meer een uitleg voor mezelf haha. Bedankt!

=VERSCHUIVING($A$2;0;VERGELIJKEN(GROOTSTE($B3:$AX3;1);B3:AX3;0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan