• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijken waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

thespinner

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2014
Ik wil graag een vergelijk op basis van de datum en percentage en dat bij overeenkomst een bepaalde waarde getoond wordt.

In het voorbeeldbestand staat geloof ik wel duidelijk wat ik bedoel.
Het zal wel iets met index vergelijken formule zijn ,maar weet het ook niet zeker.

Wie kan me helpen? :o

Bijlagen

Bekijk bijlage vraagstuk MB.xlsx
Zoiets?

Let op 1: ik heb voor de maand de eerste datum van de week gehanteerd. Ik weet niet wat je wilt met weken die over 2 maanden heen gaan?
Let op 2: de formule vangt geen eventuele fouten af (alle zoekwaarden worden geacht gevonden te worden).

Hoi,

bedankt voor de snelle reactie en oplossing.
Inderdaad als in een week een nieuwe maand begint dan zal er een keuze gemaakt moeten worden. Dit is wat mij betreft dan niet zo'n probleem. Op basis van de eerste datum is dus prima. Wanneer hij niets vind dan zou het best prettig zijn als hij geen foutmelding geeft. Ik weet niet of daar nog een oplossing voor te maken is? Voor de rest werkt hij perfect.

Alvast bedankt.

Vanaf Excel versie 2007 kun je dit regelen met =ALS.FOUT(formule;"") waarbij "" staat voor waarde-als-fout.
Desgewenst kun je daar ook iets anders invullen, "?" bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan