• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijken & zoekvoorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
in bijlage heb ik klein voorbeeldje gemaakt
mijn vraag heb ik erin gezet daar het nogal complex is om zonder zichtbaar voorbeeld uit te schrijven

Bekijk bijlage hulp_11.xlsx

vriendelijke groeten

Kris, en wat is nu de bedoeling?

volgende zou moeten gebeuren

als "bedrag 2" groter is dan "0" dan moet hij gaan kijken in kolom E "ODC"
en voor alle zelfde ODC nrs moet kolom A "bedrag 1" op "0" komen
indien kolom B = 0 dan bedrag uit kolom F "waarde" zetten in kolom A

even nog ter verduidelijking

als kolom B = 0 dan moet hij niet gaan kijken in kolom "ODC"

achtergrond van mijn vraag:

In het bestand dat je gepost hebt staat alles al goed, dus wat moet er nog gebeuren?

in werkelijkheid zijn dit 2 grote bestanden
om mij probleem duidelijk te maken heb ik een eenvoudig bestand gemaakt om het te verduidelijken.
de waardes in kolom A heb ik er nu handmatig ingezet om het te verduidelijken
doch ik zoek een formule voor in kolom A om dit automatisch te laten gebeuren
excuses als het niet duidelijk genoeg was in de file zelf

Leg eens even uit wanneer je wat waar invoert. Met formules kan het volgens mij niet en zal er dus een stukje code voor gemaakt moeten worden. Ipv een eenvoudig voorbeeld kan je beter een complex voorbeeld plaatsen waarin wat meer variatie zit dan het huidige voorbeeldje. (21 x bekeken zonder een reactie die tot een oplossing kan leiden, lijkt mij niet zo'n heel goed voorbeeldbestand)

Beste,

ik kan geen bestanden posten want er staan te veel bedrijfs gegevens in.
Kolom B wordt gevuld aan de hand van een formule.
dus enkel kolom A moet ik nog voorzien van waardes via een formule.

Een bestand kan je ook zo maken dat alle relevante rijen en kolommen erin staan zonder bedrijfsgevoelige informatie dus het is een kul argument dat je geen beter voorbeeldbestand kan plaatsen. Twee kolommen kunnen niet gevuld worden door formules als de kolommen afhankelijk van elkaar zijn. Er staat of een waarde of een formule.

Ergens voer je in kolom A of B iets in en dan is er mogelijk wat met het Worksheet_Change event te verzinnen. Maar dit lukt mij niet omdat ik de afhankelijkheden van beide klommen niet kan vinden.

Als dit de bedoeling is.

In A11 en doorvoeren naar onderen.
Code:
=ALS(SOMPRODUCT(($E$11:$E$14=E11)*($B$11:$B$14>0))>0;0;F11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan