Mijn vraag stel ik nu volledig anders daar de draad volledig kwijt is in een vorig topic waarvan ik de webmaster vriendelijk heb verzocht deze te verwijderen.
Het is de bedoeling dat als het boekjaar in de bestandsnaam lager is dan het huidige jaar, de msgbox verschijnt. Als het boekjaar het huidige is dan mag de msgbox niet verschijnen en moet het bestand gewoon direct worden geopend.
Ik zie het even niet terwijl ik 1000% zeker ben dat het antwoord gewoon voor mijn neus ligt in de code. Mijn idee is dat ik het jaartal uit de bestandsnaam een format moet geven, maar hier heb ik verschillende pogingen gedaan: Bijvoorbeeld: If Format(Mid(ThisWorkbook.Name, 12, 5), Year(Date)) < Year(Date) Then.
Kenners zullen zien dat dit niet werkt.
Ik heb de code teruggebracht naar hoe ik deze in eerste had gemaakt. Graag uw medewerking.
Alvast bedankt.
Het is de bedoeling dat als het boekjaar in de bestandsnaam lager is dan het huidige jaar, de msgbox verschijnt. Als het boekjaar het huidige is dan mag de msgbox niet verschijnen en moet het bestand gewoon direct worden geopend.
Ik zie het even niet terwijl ik 1000% zeker ben dat het antwoord gewoon voor mijn neus ligt in de code. Mijn idee is dat ik het jaartal uit de bestandsnaam een format moet geven, maar hier heb ik verschillende pogingen gedaan: Bijvoorbeeld: If Format(Mid(ThisWorkbook.Name, 12, 5), Year(Date)) < Year(Date) Then.
Kenners zullen zien dat dit niet werkt.
Ik heb de code teruggebracht naar hoe ik deze in eerste had gemaakt. Graag uw medewerking.
Alvast bedankt.
Code:
If Mid(ThisWorkbook.Name, 12, 5) <> Year(Date) Then
Select Case MsgBox("Let op U wilt boekjaar " & Mid(ThisWorkbook.Name, 12, 5) & " openen." & vbNewLine & vbNewLine & "Dit betreft een oud boekjaar. Wilt u deze openen?", vbYesNo + vbInformation, "Oud Boekjaar")
Case Is = vbYes
Call Vervolg
Case Is = vbNo
Call Afsluiten
End Select
End If
Private sub Vervolg()
Frm_005.CheckBox1.Value = False
Frm_001.Show
End sub
Laatst bewerkt: