• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijking in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amigooo

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hallo Allemaal,

ik wil een paar kolommen vergelijk

2 kon ik wel vegelijken maar als je meer dan 2 wilt vergelijken hoe kun je dat beter doen

alvast bedankt voor de antwoord

kijk even naar de voorbeeld

Bijlagen

De volgende formule voor cel F2:
Code:
=INDEX(B$1:E$1;;VERGELIJKEN(MIN(B2:E2);B2:E2;0))
vervolgens doortrekken t/m cel F7.

hoe uit te breiden

Dan laat hij diegene die het meest links staat zien.;)

hoe zou je uitbreiden:
als er twee of meer "kleinste" zijn, moet het resultaat in de cel zijn:

de firma met de kleinste waarde weergeven uit de meest linkse kolom, maar ook de tekst "maar er zijn er meer".
mooi zou natuurlijk zijn dat hij de andere firma's die gelijk staan met de kleinste waarde ook nog eens zou tonen...

hoe zou je uitbreiden:
als er twee of meer "kleinste" zijn, moet het resultaat in de cel zijn:

de firma met de kleinste waarde weergeven uit de meest linkse kolom, maar ook de tekst "maar er zijn er meer".
mooi zou natuurlijk zijn dat hij de andere firma's die gelijk staan met de kleinste waarde ook nog eens zou tonen...
b.v. met deze formule in cel F2:
Code:
=INDEX(B$1:E$1;;VERGELIJKEN(MIN(B2:E2);B2:E2;0))&ALS(AANTAL.ALS(B2:E2;MIN(B2:E2))>1;", maar er is/zijn nog "&AANTAL.ALS(B2:E2;MIN(B2:E2))-1&" andere winkel(s) ook zo goedkoop!";"")

..... en om alle goedkoopste te laten zien zou ik gebruik maken van een matrix formule.

als functie

Je kunt ze natuurlijk ook vaker achter elkaar zetten:
=ALS(B2=MIN(B2:E2);" "&$B$1;"")&ALS(C2=MIN(B2:E2);" "&$C$1;"")&ALS(D2=MIN(B2:E2);" "&$D$1;"")&ALS(E2=MIN(B2:E2);" "&$E$1;"")

Amigooo, als de vraag is opgelost, dan graag de vraag op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan