• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vergelijking kolommen uit 2 verschillende sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

smnijland

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Beste excel experts,

Het volgende kom ik niet uit.

Ik krijg van een klant een excel sheet met daarin oa een kolom (G1 t/m G300) "serienummers", deze serienummers bestaan uit cijfers en letters.
Zelf heb ik ook een excel sheet waarin oa ook een kolom (D1 t/m D300) "serienummers" staat, ook deze bestaat uit cijfers en letters.

Nu wil ik dat excel de dubbele serienummers eruit haalt en de serienummers die dan overblijven bij voorkeur automatisch in een nieuwe sheet plaatst met de vermelding of dit nummer bij de klant op de lijst staat of op mijn lijst.

Ben al langere tijd (met dank aan corona :d) aan het klooien. Heb het ook via de functie INQUIRE geprobeerd maar dit geeft niet het gewenste resultaat, maar dit kan ook aan mij liggen ....

Alvast dank!

Gr. Stefano

Graag je bestand even plaatsen aub

2 bestanden bijgevoegd

Bekijk bijlage Test bedrijf.xlsxBekijk bijlage Test klant.xlsx

Moest de sheets ff anoniem maken, maar dit is het idee. Kolom G (klant sheet) vergelijken met kolom E (bedrijf sheet). De serienummers die niet overeen komen op een nieuwe sheet en dan het liefst inzichtelijk gemaakt of het serienummer bij de klant of bedrijf vandaan komt.

Ik hoop dat het zo duidelijk is :cool:

Even beide bladen in 1 bestand zetten is het makkelijkst.
Kan ook in 2 bestanden maar dan moeten beide bestanden wel open staan.

Bijlagen

2 bestanden bijgevoegd

Dank voor je reactie! Super.

Maar de bedoeling is 2 bestanden die open staan en een derde bestand waar het resultaat in staat. De serienummers die WEL overeenkomen hoef ik niet te zien, het gaat om de serienummers die niet overeenkomen en dan ook nog in dat derde bestand kunnen zien waar het serie nummer vandaan komt, klant of bedrijf. :cool:

Nog een aanvulling:
De kolommen van de serienummers zijn random. Het is dus niet de ene rij met de andere vergelijken. Het zelfde serienummer zou bij klant in kolom G en rij 60 kunnen staan en bij bedrijf in kolom E en rij 3. Ik weet niet eens of het uberhaupt mogelijk is in Excel .......

Laatst bewerkt:
Bekijk dit bestand eens.
Omdat ik niet precies weet waar je de files hebt staan zul je zelf even de formules moeten aanpassen.

Voor goede werking moeten wel alle 3 bestanden geopend zijn.

Bijlagen

Dank

Excuus voor de late reactie!

Volgens mij zou het op deze manier moeten kunnen! Dank!

Het is altijd zo logisch ...... waarom kom ik daar zelf dan niet op :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan